Skip to main content
Vraag

sonos app

  • 14 July 2024
  • 8 reacties
  • 43 Bekeken

Please add a quick button in active speaker menu to turn on or off surround speakers?

8 Reacties

Reputatie 7

Dit is een Nederlandstalige forum dus ik antwoord in het Nederlands. Sonos is huiverig om meer knoppen toe te voegen aan de app (leidt tot meer bedienfouten), dus komt de vraag op waarom je van een surroundsysteem de surrounds het zwijgen op zou willen leggen. Daar komt immers niet veel geluid uit (met name ondersteuning) en bovendien is bij Trueplay het geluid van de set op de aanwezigheid van andere speakers afgesteld. 

Ik wil eigenlijk alleen surround sound bij het kijken van films. Bij de rest is het storend. Het zou logisch zijn om deze aan/uit knop functie toe toevoegen naast ‘nachtgeluid ’ en ‘spraakversterker’. Nu moet je eerst door 4 menu’s om dit aan of uit te zetten. 

Reputatie 6
Badge +3

Je kan ze ook op sfeervol zetten voor muziek dan zijn ze iets minder aanwezig.

Reputatie 7

Ah, dan ging het niet om surround, maar om muziekweergave.

Bij muziek wil ik gewoon alle speakers aan. Het gaat voornamelijk om irritante reclames, journaal, docs etc. Het zou logisch zijn als er een knop zou zijn binnen handbereik. 

Reputatie 6
Badge +3

Als er journaal is komt er toch geen geluid uit de surround speakers? De stem komt dan alleen uit de ARC

Reputatie 7

In mijn eerste post hoop ik uitgelegd te hebben dat dat zo makkelijk nog niet is. En ook minder logisch.

Als je last hebt van surround bij gewone uitzendingen, is er wellicht iets mis met je set up. Immers: surround is vooral, zoals het woord al zegt, omgevingsgeluid: zingende vogeltjes in een park, applaus bij een concert, wegvliegende helikopters in een actiefilm, dat soort dingen. Bij de meeste aanbieders zijn de publieke zender 5.1 en dus surround. Je zou daar alleen niet veel van moeten merken.

Heb je een Trueplay gedaan?

Reputatie 6
Badge +3

Zijn de speakers wel echt als surround speakers gekoppeld?

Reageer