Sonos Amp en Beam gecombineerd met TV - wat is de beste aansluitcombinatie

  • 10 March 2019
  • 3 reacties
  • 1240 Bekeken

Mijn nieuwe tv heeft een optische en HDMI-Arc. Voor het combineren van versterker (muziek luisteren etc) en beter tv geluid wil ik de Amp en Beam aanschaffen. De Amp wordt aangesloten op mijn twee Dali Zensor boxen.

Wat is de beste aansluitcombinatie van de Amp en Beam met mijn tv?
Kan dit draadloos of moet een van de Sonos apparaten ook met de router worden verbonden?
Hoe zit t met de afstandsbediening en spraakcommando’s? Kan dat alleen als de Beam via HDMI-Arc is aangesloten?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Je hebt in alles de keuze. Bedraad of wifi, optisch of HDMI, de functies zullen gewoon werken. Natuurlijk zijn er wel optimale suggesties:
Als je TV HDMI ARC heeft, zou ik dat aanraden. Als je één Sonos component (ongeacht welk) bedraad kunt aansluiten, heeft dat voorkeur. Sonos zal dan gebruik maken van zijn eigen mesh netwerk, wat over het algemeen stabieler en betrouwbaarder is dan "gewone" wifi.

Als je de Beam gaat gebruiken voor de voorkant (L/R/midden), zal de AMP dus je achterspeakers aandrijven. Deze hoeft dan niet aan je tv aangesloten te zijn.
Reputatie 7
Badge +2
Goede informatie van Sjoop1985.
Wil er graag onze Home Theater Community Post nog in verwoorden voor het gehele plaatje.
Als er nog vragen zijn horen we het uiteraard graag.
Dank je! Ook bij tv-fabrikant de check gedaan. Zelfde advies: HDMI Arc aansluiten op Beam. Overigens HDMI Arc uitgang krijgt voorrang bij gelijktijdig gebruik van optische uitgang (was ik zelf even benieuwd naar). Amp met ethernet verbinden voor Sonosnet.

Voor het aanschaffen van Sonos apparatuur moet ik nog een paar weken wachten, maar nu al zin in!