Sonos AMP Dolby werkt niet -> TV heeft Dolby, en Mi Box S ook.

  • 12 January 2021
  • 23 reacties
  • 506 Bekeken

Badge

Kan iemand mij helpen om een 5.1 signaal draaiende te krijgen? :)

Ik hoop van wel!

Dank!

 

Dit is de huidige setup.

TV herkent de Sonos als Home Cinema.

Handmatig ingestelde audio op de Mi Box S.
Als ik nu Netflix speel, zie je dat Netflix 5.1 afspeelt maar helaas doet de Sonos nu niet.

Wanneer ik de audio weer op Auto zet hoor je alles wel maar is het signaal in de sonos 2.0 PCM Stereo.
 
De tv ondersteunt Dolby digital plus.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

23 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je al geprobeerd om alleen dolby Digital aan te zetten en de rest uit?

Badge

Ja, dan stuurt Netflix geen audio 5.1 ..

Alleen als ik de Dolby digital plus aanzet komt er bij netflix een 5.1 audio kanaal bij.

 

Blij dat je reageert :) ten einde raad :)

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij kan de amp maximaal Dolby Digital aan en dus geen DD+ Of DTS o.I.d.

Reputatie 7
Badge +3

Dus ook je tv zal op Dolby Digital moeten staan

Reputatie 7

Waarbij Panasonic wel vaker moeilijk doet bij het doorgeven van surround, als ik de Sonos-fora mag geloven. Hoe ouder de TV, hoe groter de problemen. Jouw TV lijkt uit 2010 (https://tweakers.net/pricewatch/255743/panasonic-viera-tx-p42s20e/specificaties/)?

Badge

Hallo beide,

Dank voor de hulp!

Echter als ik de hdmi arc aansluit springt de tv automatisch op Home Cinema. Je kan daardoor niks meer instellen.

De AMP kan wel DTS, hij simuleert enkele kanalen via de software dacht ik.

 

Ik kan als oplossing nog de digital output van de Mi Box direct aansluiten op de Sonos.

Ik zal dat eens proberen… 

 

Wel vreemd als de tv het ondersteunt maar toch niet doet. Jij denkt dat het aan de TV ligt? Er staat duidelijk digital plus in de handleiding, en ook de tv springt in de cinema stand, zie foto.

Badge

https://en.community.sonos.com/setting-up-sonos-228990/panasonic-tx-58gx800b-meets-sonos-beam-and-fails-to-provide-dolby-digital-6834351

Reputatie 7

Er is geen Sonos die DTS kan, ook de Amp niet. Voor surround (Dolby Digital) maakt hij een phantom center aan.

Je zou nog eens optisch kunnen proberen, via de Sonos adapter (ik weet eigenlijk niet of die met de Amp wordt meegeleverd - met mijn Beam wel, al gebruik ik hem niet). Welke digitale output van de MiBox wil je gebruiken? Alleen optisch werkt, de MiBox heeft geen HDMI-ARC.

Badge

Optisch, hmm nee, er zit geen adapter bij.

 

Achterin de Mi box zit wel een digital output, (rond gaatje)

 

Kan ik niet met een simpele kabel optisch van Mi Box naar Sonos Amp?

 

De amp heeft ook een digital out toch?

Badge

Deze?

 

 

Badge

Kzie het al, die kan idd niet de SONOS in :(

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt dus een combi van problemen. De MiBox zou op Dolby Digital moeten staan omdat dit maximaal is wat Sonos aankan, Netflix geeft Dolby Digital + door en kan niet aangepast worden. Gevolg is dat MiBox dit niet doorgeeft aan de tv. De tv kan je kennelijk niet op Dolby Digital zetten door de hdmi Viera, waardoor deze dus weer geen geluid doorgeeft aan de Sonos wanneer de MiBox op DolbyDigital + staat. 
Blijft alleen de optie van @106rallye over om te proberen, indien mogelijk. 

Is het ook mogelijk om Viera Link uit te zetten en om handmatig te kiezen om het geluid naar Sonos te sturen, waarbij je dan mogelijk wel Dolby Digital kan kiezen? Geen idee hoor of dat kan, maar ik probeer ook maar wat opties aan te geven. Wanneer dit zou kunnen dan moet je alleen het volume via de app regelen.

Badge

Nou de tv → Sierra link staat wel op Home cinema. Er valt niet zoveel in te stellen. Alles verloopt wel via de HDMI, alleen komt die dolby dus niet door :(

 

De tv staat dus naar mijn idee wel op Dolby maar “automatisch” door de inzet van de hdmi arc kabel.

 

Vierra Link kan je verder niks aan doen, het wordt alsware gedetecteerd. 

 

Ik zal Sonos eens naar die kabel vragen, of misschien beter, een nieuwe TV kopen… 

Ik zal nog even puzzelen in het panasonic bericht dat ik hierboven postte.

 

Al met al best teleurstellend :(

Reputatie 7

Volgens mij is Viera Link hetzelfde als HDMI-CEC en zonder CEC werkt HDMI-ARC niet…..

Badge

Sierra link kan je idd uitschakelen.

Eerst HDMI kabel eruit gehaald.

Sierra uit.

Dan doet de pass through ook niet :(

Badge

Ik ga sonos om die kabel vragen :)

 

Belachelijk na deze investering .. wordt vervolgd.

 

Ik dank jullie voor alle hulp! 

Badge

Toch nog 1 vraag.

 

De Sonos adapter en de kabel die dus van HDMI naar optical gaat lijkt niet achterin de mi box s te passen.

 

Zie het filmpje hierboven. 

 

Met welke kabels doe ik dit nu precies?

 

Sonos adapter en dan nog een extra bepaalde kabel?

Reputatie 7

Of deze Hoge Kwaliteit Mini 3.5mm Plug naar Optische Kabel Adapter Spdif TOSLink: Amazon.nl, de Sonos adapter en een HDMI-kabel, of je probeert de HDMI en de adapter in de optische uitgang van je TV.

Reputatie 7
Badge +3

Wat je eigenlijk moet willen is dat het geluid van je tv naar de amp gaat. Daarvoor zou je deze moeten hebben https://www.sonos.com/nl-nl/shop/optical-audio-adapter.html?utm_source=RedBrain+Ltd&utm_medium=affiliate&utm_campaign=cj-4023395&source=cj&cjevent=5777cac3551811eb801100920a180510

De optische uitgang gaat dan in de tv en aan de andere kant verbind je een hdmi kabel die naar de amp gaat. 
Of dit gaat werken weet ik niet. 
 

Kijkend naar de handleiding van de MiBox dan zie ik dat dit al een optische aansluiting is, maar in de vorm van een tulpstekker, hetgeen niet standaard is voor een optische kabel. Daar zal Sonos je niet aan kunnen helpen. Daar zal je iets als deze voor moeten hebben https://www.allekabels.nl/audio_kabels/optische_kabels/toslink-naar-mini-toslink.html. Maar ook hier geen idee of het werkt.

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye   We kruisen elkaar 😉

Badge

Die tos naar mini tos past dan weer niet op de Sonos adapter :)... Mannetje / vrouwtje verhaal. 

 

Ik neig naar een nieuwe tv nu haha

Reputatie 7

Die tos naar mini tos past dan weer niet op de Sonos adapter :)... Mannetje / vrouwtje verhaal. 

 

Ik neig naar een nieuwe tv nu haha

Die van mij toch wel?

Badge

Ja, ik zag het… ik koop of een nieuwe tv of ik probeer het!

 

Wordt vervolgd..

 

Nogmaals dank! :-)