Vraag

sonos aansluiten op android mediabox zonder beam

  • 27 January 2020
  • 6 reacties
  • 900 Bekeken

Hallo lezers,

 

Is het mogelijk (1-4 stuks) sonos symfonisk speakers aan te sluiten op een android mediabox die aan een beamer hangt?  dus zoiets als airplay maar dan voor android?

 

Ik zou graag het geluid van de mediabox naar mijn sonos systeem willen sturen.

 

Hartelijk bedankt voor jullie tijd

 

Bedankt,

Patrick

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Zo'n mediabox is toch niet veel anders als een NAS met mp3's voor muziek? dan kun je vast wel ergens een SMB share maken die je vanaf je sonos kan benaderen. :)

Hi Siemp, bedankt voor je bericht.

 

Het is een soort computer die op android draaid, met apps erop, zoals netflix, popcorn time, VLC met torrents, youtube, browser etc.

Die heb ik op mijn beamer aangesloten. Het gaat metname om geluid van bijvoorbeeld netflix en popcorn time te kunnen streamen naar sonos symfonisk systeem.

 

Kan dat?

Patrick

 

 

Reputatie 2
Badge +1

hmmmm je kunt toch het geluid via de TV naar de Beam streamen? zonder gebruik van de tv denk ik niet dat dat gaat….. als je bv Youtube wil gebruiken moet je een abonnement afsluiten bij Youtube, en dan kun je de dienst in je Sonos gebruiken (net als spotify, Google music etc.) Popcorn is geen legale dienst toch? dus dat gaat helemaal niet werken…. Maar wel als je t via je TV doet…...

Reputatie 7
Badge +3

Er wordt gesproken over een beamer en niet over een Beam. 
Volgens mij gaat dat niet lukken.

Reputatie 2
Badge +1

Ah nu zie ik t ja…. My bad…. 

Badge

@Digles 
Ik heb een android gestuurde Nvidia Shield TV Pro(nieuw) die doet het zelfde.
Alleen mijn TV is de baas. Deze is via optische(TOSlink) kabel op de Playbar aangesloten.
De Androidbox(Nvidia) is met HDMI op de TV aangesloten en is zo één van de bronnen.
Zodra de ANdroid box aangaat gaat de tv aan en schakelt Sonos automatisch van radio enz.om naar tv.
Volgens mij kan je het beste een SOnos Beam(HDMI aansluiting) halen en dan kan je heerlijk uitbreiden met 2x Symfonisk.
Heb je voorlopig eerst genoeg oempf en surround en kan je altijd nog uitbreiden.

Een alternatief is de Sonos app te installeren op jouw androidbox. Voorwaarde is wel dat de androidbox op het zelfde SIDD(wifinetwerk) moet zitten als de Symfonisk.
Sonos ziet het apparaat dan net als een soort smartphone en zal jouw muziek afspelen zowel apps als Spotify evenals “Op dit mobiele apparaat” zoals Sonos het zelf noemt.
Ik ga er vanuit dat jouw Androidbox wel wifi heeft natuurlijk.