Vraag

Sonos 5 verbinden met LG Oled55E7 TV

  • 1 February 2020
  • 15 reacties
  • 3373 Bekeken

Hi, 

Ik heb een LG Oled55E7 Smart TV en wil daar graag mijn Sonos 5 er op aansluiten.

Wat moet ik of hoe moet ik dit doen?

Heb ik hiervoor nog iets anders speciaals nodig ??

Alvast bedankt voor de info

Marnix


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Wat heb je van sonos? 

Sonos 5 + 2x Sonos Play 1 (eerste type)

Reputatie 6
Badge +3

Voor TV geluid via Sonos heb je een TV product van Sonos nodig, Beam, Playbar of Playbase. De lijningang dan de Play 5 is hier in principe niet voor bedoeld.

ok, probleem is dat ik aan de TV niet veel plaats heb om een playbar of iets dergelijk te plaatsen…

Mss kan ik de lijningang van de Play 5 toch eens proberen of …??

Reputatie 2
Badge +1

Ik denk dat hè er wel mee kan experimenteren...  als er een koptelefoon uitgang op je tv zit misschien... maar beter is een tv sonos apparaat aanschaffen. Die Bram is maar erg klein! En dan kun je je andere sonos apparaten gebruiken 

Reputatie 6
Badge +3

Ja hoor, kun je gerust proberen maar het is heel andere techniek mbt die ingang van een Play 5 vs Playbar etc. Je hebt kans op vertraging of dat het gaat stotteren of helemaal niet zal werken. Je kunt de hoofdtelefoonaansluiting van je tv aan de Play 5 koppelen, minijack naar minijack kabeltje.

Siemp, ge bedoeld toch de Be

Siemp, je bedoeld toch de beam van sonos?

Reputatie 6
Badge +3

ja Bram is Beam gok ik, scheelt maar 1 letter. En die is inderdaad vrij klein.

Eddie,

Hoofdtelefoonaansluitin is aanwezig. Ik ga het in ieder geval proberen via de jack - jack maar vertraging of dergelijke mag zeker niet, dat is kloterij. Grootste probleem is plaatsgebrek...

Reputatie 2
Badge +1

Ik bedoelde de beam inderdaad, via de jack kun je t geluid afspelen, maar je mist ook het onderdeel tv in de app denk ik

Wat zegt de kwaliteit van de Beam? De Playbar klinkt geweldig maar daar moet je plaats voor hebben ...

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb zelf een playbar die onder de tv hangt, de tv hangt aan de muur en in heb geen tv kastje. Hoe de beam klinkt weet ik natuurlijk niet,  maar doordat je de beam hebt krijg je ook de tv opties in je app... en kun je de play5 e 1s ook gebruiken dus dan is je geluid zeker niet verkeerd! 

Reputatie 6
Badge +3

Dat is altijd persoonlijk maar ik vind de Beam prima klinken (voor mij hoeft het niet zo hard) en je hebt al de 2 Play 1`s dus meteen een surround opstelling.

Reputatie 7
Badge +2

Naast dat er al veel goede antwoorden zijn gegeven, zou ik graag ook willen verwijzen naar onze Community Post.

Deze gaat dieper in op het algehele Home Theater, en bijvoorbeeld waarom je analoog liever niet op een audio/visuele bron wilt aansluiten.

Daarnaast is de Playbase specifiek gemaakt om je TV erop te kunnen positioneren, mocht de Playbar bijvoorbeeld niet passen.