Beantwoord

Sonons Beam + 2x One problemen afspelen geluid TV

  • 10 March 2019
  • 5 reacties
  • 1010 Bekeken

Hallo,

Ik heb vandaag mijn Sonos Beam en 2x de Sonos one geïnstalleerd.
De Sonos Beam is via de HDMI (ARC) aangesloten op mijn Samsung UE55MU7000.
De Sonos Ones zijn daarnaast ook geïnstalleerd en toegevoegd als surround speakers in de app.

Op het moment dat ik de televisie (of bijv. de PS4 of Netflix) aanzet, gaat het geluid echter alleen door de Beam, en niet door de Ones. Op het moment dat ik Spotify aanzet via mijn smartphone, gaat het wel door alle 3 heen.

Waar gaat dit mis, en hoe kan ik dit oplossen? Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt.

Groeten,

Robin
icon

Beste antwoord door Sjoop1985 10 March 2019, 22:24

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Zodra ik overigens op de Ones touchbediening druk (volume hoger/lager/pauze) etc. reageert de TV er wel gewoon op.
Reputatie 5
Badge +3
Welk signaal gaat er naar Sonos? Dit kun je vinden onder "Instellingen", "info over mijn Sonos systeem".
Je zou dan zoiets moeten terugvinden (maar dan voor je Beam)


Als er "stereo" staat in plaats van Dolby Digital, krijgt Sonos niet het juiste signaal van je TV.
Ik zie stereo staan. Heb ze nu bij geavanceerde instellingen --> instellingen surround wel harder kunnen zetten, waardoor er geluid door komt.

Hoe kan het dat hij bij mij stereo signaal ontvangt (via de meegeleverde kabel)? Ik heb gewoon een behoorlijk recente 4K TV van de 7000 serie nog wel. Moet ik hier iets voor instellen?
Reputatie 5
Badge +3
Volgens de handleiding van deze televisie, kan in het menu Instellingen > Geluid > Expertinstellingen > Digitaal formaat voor geluidsuitvoer een keuze gemaakt worden uit geluidsuitvoer. Hier zou je Dolby Digital moeten selecteren (geen "Plus", daar kan Sonos niet mee overweg).
Ik heb zelf een beamer, geen TV, dus heb verder geen uitgebreide ervaring hiermee, maar ik zou zeggen, probeer dit eens.

Volgens de Dolby standaarden, zou de tv bij Dolby Digital Plus invoer, zoals van Netflix, moeten converteren naar Dolby Digital als de Beam on dat format vraagt, maar de handleiding lijkt te suggereren dat deze tv dat niet kan/doet.
Super! Hiermee is het gelukt inderdaad.
Heel erg bedankt!