Ik gebruik de kpn ITV ontvanger
Waarom zou je een extra speaker willen gebruiken?
Normaal zou het moeten kunnen werken hoor, maar een tv optelling bestaat normaal uit 1 soundbar 2 surround speakers en 1 of 2 subwoofers.
Misschien kun je de speaker wat dichterbij de rest plaatsen om te kijken of dat helpt.
Omdat de set zoals u beschrijft allemaal in/op 1 kast staan, en ik voller geluid rondom wil.
de “losse” symfonisk staat op ongeveer 3m afstand van de rest. Is dit alsnog te ver?
Heb je de speakers allemaal in 1 kast staan?
Het mooiste zou zijn als de soundbar aan de voorkant staat en de 2 surround speakers aan de achterkant van waar je zit (achter de bank op oor hoogte) een extra speaker toevoegen is dan wel mogelijk maar er bestaat altijd een kans op een echo.
Ja helaas in mijn situatie geen ideale optie. Maar neemt het probleem wat ik nu ervaar niet weg.
Je krijgt nu het geluid dat de regisseur heeft bedoeld om van achteren te komen, voren. Jouw keuze, maar dat lijkt me zeker niet ideaal.
Jij wilt er nog een speaker aan toe te voegen door deze te groeperen. Daarmee voeg je een speaker toe die geen surround geeft maar het totale geluid, met (door het groeperen) 75ms vertraging. Nog minder ideaal, maar, weer, jouw keuze.
Groeperen werkt via het 2,4Ghz netwerk. Het lijkt dan ook dat je daar een storing hebt zitten, het systeem het niet voor elkaar krijgt om de livestream (best een grote stream) rond te krijgen. Je kunt eens proberen om de Symfonisk op een andere plek te zetten.