Vraag

slecht geluid via lg tv + beam gen 2

  • 10 May 2023
  • 6 reacties
  • 335 Bekeken

Badge

Ik heb sinds kort een LG G3 oled tv in huis. Daarbij heb ik ook een sonos beam gen 2 aangeschaft. Ik had al 2 play 1's. 

Ik heb de beam met een ultra high speed 2.1 hdmi kabel aabgesloten op de earc aansluiting vd tv.  De ones als surround speakers. Muziek afspelen werkt ook zie ik in de sonos app dat hij dobly digital plus etc afspeelt en hoor ik surround.   Maar… het geluid is blikkerig ik mis bass en vol geluid. Zelfde met andere hdmi kabels dus dat lijkt het issue niet. Ook mn tv instellingen staan netjes op pass trough etc.

En nu komt het: als ik via mijn telefoon afspeel op mijn beam + play 1s. Is het geluid VEEL voller en meer bass. 

 

Ik heb een test gedaan via de spotify app op mijn telefoon vs de spotify app op mn tv en het verschil is enorm. Op de tv als er bass hoort te zijn dan begint het echt te kraken wat ik totaal niet heb via mijn telefoon.

Hiervoor had ik een beam gen 1 en die klonk veel beter via de tv exact zo vol als viamijn telefoon.

 

Wat kan ik hier aan doen? Het lijkt erop dat de geluidskwaliteit via de tv erg wordt verslechterd en daarmee blikkerig wordt? Ik ben ten einde raad.

Andere 2.1 kabels geprobeerd, tv gereset, pass through aangezet vs automatisch. Het maakt helaas allemaal niet uit.

 

Ik hoor graag van jullie.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

De kabel van Sonos moet gewoon voldoen. Er gaat geen beeld over de kabel, dus ultra high speed etc. is nergens voor nodig. Heb je al een Trueplay gedaan?

Je zou Sonos nog eens op afstand kunnen laten kijken of er iets mis is met de Beam. Beam Gen 1 en Gen 2 zouden niet veel moeten verschillen.

Badge

Bedankt voor je antwoord! Helaas helpt trueplay niet. De boxen kunnen via mijn telefoon wel goed geluid produceren. 

 

Alles via mijn tv is echter alsof de bitrate enorm laag en blikkerig is. Terwijl mijn hdmi is aangeslotem op earc en pass trough

 

Voor support:

 

Diagonose van spotify via tv:

1635517561

 

Diagnose van spotify via telefoon:

1529862081

 

Hoop dat dit helpt.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je support van Sonos wilt ontvangen dan zal je ze even moeten bellen. Diagnoses worden hier niet (meer) door hen uitgelezen.

 

Badge

Sonos stuurt mij een nieuwe beam. Hopelijk werkt die wel.

Reputatie 7
Badge +3

Hebben ze iets geconstateerd vanuit de diagnose?

Badge

Helaas niet maar de beam gaf ook via een tweede tv slecht geluid. Dus nu omruilen in de hoop dat het een fout is van de hdmi ingang van de beam.

Support was snel en behulpzaam... viel niet tegen.