Skip to main content

Tot een paar maanden geleden keek ik TV met het geluid via mijn Sonos Beam (gen 1), maar door over te schakelen naar een projector (XGIMI Horizon S Max) zit ik met het volgende probleem:

- de beamer staat op een hoge kast achter de sofa om voldoende afstand te hebben tot de muur etc, de Sonos Beam (gen 1) staat momenteel voor mij naast de projectiemuur op een andere kast. De afstand tussen die twee toestellen is 10 meter en ik heb geen zin om een kabel op de vloer te leggen… Ik kan de Beam (gen 1) bij op de beamerkast plaatsen, maar dan komt het geluid enkel van achteraan links. 

- ik ben aan het overwegen om 2 x Era 300 aan te kopen (om dan met staanders achter de bank te plaatsen) en een nieuwe Beam (gen 2), maar dan zit ik met 3 speakers die allemaal achter de bank staan. Dat lijkt me een slechte setup en sowieso wat overkill.
Het geluid enkel door de 2 Era 300’s laten komen lijkt mij wel oké, maar die krijg ik blijkbaar niet rechtstreeks aangesloten aan op mijn beamer zonder een Sonos soundbar.

Hopelijk is de situatie een beetje duidelijk en kan iemand mij hiermee verder helpen want ik krijg de puzzel momenteel niet gelegd.

Je beschrijft het m.i. zelf al goed. Twee Era’s koppelen aan de beamer gaat niet werken. Je hebt dus een soundbar nodig, maar waarom plaats je de gen 1 nu dan al niet op de gewenste plek om het resultaat te horen?

Bijplaatsen van 2 era’s naast de beam zal ook niet veel helpen omdat deze dan in surroundmodus moeten, waarmee slechts beperkt geluid naar de era’s zal gaan. Deze als stereopaar toevoegen naast de beam zal resulteren in een kleine vertraging, waardoor een soort galm zal ontstaan.

Kortom een lastige situatie zo’n beamer in combi met Sonos. 

Reageer