Beantwoord

samsung tv geeft geen atmos

  • 23 August 2023
  • 6 reacties
  • 168 Bekeken

Badge +1

Is het mogelijk om atmos  te krijgen met mijn Samsung tv via FeinTech HDMI eARC Pass Switch 4x1?

mijn installatie bestaat uit arc + sub + 2x sl ,Apple tv 

 

icon

Beste antwoord door Erooij 24 August 2023, 07:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Aadvs1988 

Welkom op de Sonos Community!

Wat is de reden dat deze HDMI eArc Switch tussen de TV en Arc zit? De TV heeft zelf geen HDMI eArc aansluiting?

Als dat het geval is dan ga je zeker geen Dolby Atmos uit je systeem kunnen halen. Dat is namelijk iets wat in de TV moet worden opgezet, niet in de Sonos Arc of de eArc Switch.

Reputatie 7

@Dari W Maar die Feintech (deze neem ik aan: https://teufelaudio.nl/feintech-hdmi-earc-pass-switch-4x1-107000795) is toch juist om Atmos van de externe apparaten naar de Arc te krijgen? Zeg maar buiten de TV om?

Reputatie 7
Badge +3

Dan moet je wel bronnen hebben die Atmos ondersteunen zoals een Apple TV o.i.d. 
Ik denk dat @Dari W aan wil geven dat het geluid vanuit de tv nooit Atmos zal zijn. Het kastje splitst geluid en beeld, geluid naar soundbar en beeld naar tv. 
Geen idee hoe de werking zal zijn met betrekking tot vertragingen e.d. Ook geen idee hoe dat gaat met het beeld van de tv? Laat het kastje dan enkel het geluid door naar de soundbar of gaat die dan ook het beeld weer terugleveren aan de tv?

Maar kijkend naar de technische werking dan zou de vraag van @Aadvs1988 beantwoord zijn met, alleen het geluid van de Apple TV (afhankelijk van model en uitvoering) zal bij Atmosfilms Atmos kunnen doorzetten, het geluid van de tv zelf zal die kwaliteit zijn die de tv maximaal kan verwerken.

Reputatie 5
Badge +3

Als het werkt zou het mooi zijn, maar ik ben nooit een voorstander van kastjes, snoertjes, stekkertjes om iets werkend te krijgen. Gewoon het probleem oplossen waar het begint, een nieuwe tv! 😃

Reputatie 7

Ik lees een hoop goede dingen over de HDFury Arcana en deze Feintech zou hetzelfde moeten kunnen. Als je geen nieuwe TV wilt is dit in principe een goede oplossing: juist deze "kastjes” zetten gewone HDMI om naar eARC. Als je TV geen eARC (of Atmos-geschikte apps) heeft kun je dus wel Atmos krijgen van BD-spelers etc. In principe zou het dus een goede oplossing zijn, maar ik weet niet hoe dit met een Apple TV gaat. Iemand die dat wel weet?

Reputatie 7
Badge +3

Geen ervaring met Apple TV en Atmos, maar een moderne Apple TV kan Atmos uitsturen en derhalve zou dat ook moeten kunnen werken. Uiteindelijk gaat het om wat de TV, of in dit geval het tussenliggend kastje ontvang. Er vindt geen enkele conversie plaats en eea werkt op basis van doorgifte.