Vraag

Samsung The Frame en Sonos ARC

  • 4 November 2022
  • 3 reacties
  • 687 Bekeken

Ik heb de volgende opstelling:

Sonos The Frame 75 inch 2022 met de one connect box. De ARC heb ik verbonden op de HDMI earc poort van de one connect box. 

De KPN ontvanger heb ik aangesloten op de normale HDMI poort.

Voor beide aansluitingen gebruik ik Qnected - HDMI 2.1 naar HDMI 2.1 kabels.

Het geluid loopt soms synchroon maar meestal niet. Bij TV kijken moet ik eerst de tv uitschakelen om het geluid synchroon te laten lopen. Bij overschakelen naar Netflix en weer terug naar de TV loopt het geluid niet synchroon.

Wat nog vreemder is:

Als ik bijvoorbeeld Netflix kijk dan is bij de start het geluid goed, maar loopt vervolgens langzaam niet synchroon. Beeld op pauze zetten (2 seconden) lost het probleem tijdelijk weer op. Na een tijdje weer niet synchroon. Pauze knop en play en weer door… irritant om zo een film of serie te bekijken (iedere 5-10 minuten pauze, play….)

Wie herkent dit probleem en hoe kan ik dit oplossen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Van oudsher zijn Samsung The Frame en Sonos geen goede partners. Ergens in de HDMI-toepassing van de Samsung zit/zat iets dat zorgt dat het niet goed werkt. Geen idee of dat ook voor de 2022-modellen geldt.

Ik zou eens beginnen met wat eerste stappen:

  • alle beeldverbeteraars uitzetten
  • de originele Sonos-kabel proberen
  • gebeurt het ook als het KPN-kastje niet aangesloten is
  •  staan de geluidsinstelling goed (staat pass through wel aan)?
  • bel eens met Sonos voor hulp

Ultieme mogelijkheid zou zijn om de Arc met de Sonos optische adapter aan te sluiten; dan verlies je echter wel Atmos-geluid.

Lost een HD furry het probleem op? Zo ja welke?

ik kan het probleem met synchronisatie niet oplossen en is knap irritant. 

Reputatie 7

Een HDFury Arcana wordt meestal gebruikt om geluid van externe bronnen naar de Arc te leiden als de TV geen Atmos van die bronnen doorgeeft. Voorzover ik kan zien is dat niet wat jij nodig hebt: jij hebt vertraging op zowel TV als externe bronnen. De Arcana zou mogelijk alleen invloed hebben op de KPN, niet op Netflix via de TV.

Heb je mijn eerdere adviezen geprbeerd?