Beantwoord

Samsung One Remote / Sonos Amp

  • 13 February 2024
  • 2 reacties
  • 34 Bekeken

Hallo,

Onlangs heb ik een nieuwe Sonos set gekocht bestaande uit een 4.1 setup:

Sonos Amp met Triangle front speakers

2 x Era 100

1 x Sub Mini

Alles werkt voortreffelijk, echter loop ik tegen het probleem dat ik mijn Samsung One Remote niet goed werkend krijg. 

 

De Sonos Amp is via Arc gekoppeld aan mijn Samsung Qled tv, maar ik kan het volume niet bedienen tijdens muziek luisteren (spotify). Alleen met tv kijken werkt het volume wel.

 

Is er een mogelijkheid dit werkend te krijgen? Ik heb alle trucjes al geprobeerd (instellen universele afstandbediening op de Samsung tv), maar het werkt allemaal niet. Ook kan ik het volume van de Sonos Amp niet bedienen als de tv uit staat.

Misschien kan iemand mij helpen?

 

Bedankt.

 

Groetjes Sjors
 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 14 February 2024, 08:02

Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 7

De instelling van het volume wekt via het HDMI-CEC protocol. Jij geeft de TV opdracht om het volume te wijzigen, de TV geeft de Amp de opdracht dat te doen. Dit werkt prima als de TV aan is, maar als hij uit is werkt het niet: de “boodschapper” valt er dan immers tussenuit.

Ik heb geen ervaring met het eventueel gebruiken van een infrarood afstandsbediening enkel voor de Amp. Wel gebruik ik zelf de IKEA Dirigera afstandsbediening voor twee van mijn Sonos devices. Dat werkt goed. Je moet wel ook de Dirigera hub aanschaffen. 
 

Een andere oplossing is de aanschaf van een Google Nest Mini en met voice control het geluid doen als de TV uit staat.

Reputatie 7
Badge +3

Of je maakt gebruik van de “afstandsbediening” zoals Sonos die ontwikkeld heeft, je telefoon.

Reageer