Samsung NeoQled en Sonos Arc: problemen of alternatief?

  • 16 January 2022
  • 1 reactie
  • 773 Bekeken

Badge

Hallo, 

 

Ik overweeg een Samsung Neo Qled TV te kopen, nl. 55QN95A en ook een Sonos Arc. Maar nu lees ik dat er problemen zijn met Samsung TV’s en het surroundgeluid met de Arc, in het bijzonder Dolby Atmos. Ik las dat de Samsung zelf geen Dolby Atmos heeft, maar dat het signaal wel via de bronnen doorgegeven wordt op de Arc, maar dat er wel geluidsproblemen kunnen zijn. Is dat nu nog (de info was van een jaar geleden)? Welke zijn alternatieven ipv de Samsung? Belangrijk voor mij: helder levendig beeld, diep zwart, smart tv met de standaard streaming apps, AirPlay2, 4K, genoeg HDMI aansluitingen. 

 

Alvast bedankt!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Ik lees (ook nu nog) over problemen met Sony, LG, Philips en Samsung - bij Samsung overigens met name bij de Frame-modellen. Sonos heeft voor de problemen van een jaar geleden een update gestuurd.

Ik heb zelf geen Arc en een 2019 Samsung en die werken prima samen.

Twee puntjes nog:

  • volgens mij geven de apps van Netflix en Prime wel Atmos op de Samsungs, alleen Disney+ niet;
  • geluid van bronnen wordt via eARC doorgegeven van de TV naar de Arc. Als de bron gecomprimeerd Atmos stuurt (via DD+) is ARC genoeg, voor ongecomprimeerde Atmos moet je echt eARC hebben.