Beantwoord

Ray gecombineerd met Port

  • 27 November 2022
  • 8 reacties
  • 65 Bekeken

Ons home cinema set is aan vervanging toe en nu dachten wij om een Ray te kopen.

Wij hebben ook nog een oude platenspeler staan die we gebruiken maar die kan niet worden aangesloten op de Ray maar nu zag ik dat je dit d.m.v. de Port kan doen.

De vraag is nu of de Port en de Ray gecombineerd kunnen worden zodat we gewoon geluid van de tv en radio via de Ray krijgen en als er een plaat gedraaid wordt dat het geluid dan ook via de Ray afgespeeld wordt.

Misschien een beetje domme vraag maar wij zijn hier niet zo in thuis.

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 27 November 2022, 13:48

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Dat kan gewoon. Je kunt al je Sonos devices “groeperen”. Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms

De Ray is de minst dure soundbar. Met zo’n dure Port klinkt een Beam wellicht beter voor muziek.

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb zo'n opstelling precies hier zo staan, weliswaar geen Ray maar een Arc soundbar in een homecinema configuratie en geen Port maar een (oude) Connect maar het principe is hetzelfde en dat werkt perfect. 

Dat kan gewoon. Je kunt al je Sonos devices “groeperen”. Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms

De Ray is de minst dure soundbar. Met zo’n dure Port klinkt een Beam wellicht beter voor muziek.

Dank je wel voor de reactie, dat is goed nieuws.

ik twijfel nog voor de Beam maar dat lijkt mij wel goed advies van jou.

Las ook ergens dat iemand de combinatie tussen een Ray en een Five speaker had gedaan, is misschien ook een optie?

Ik heb zo'n opstelling precies hier zo staan, weliswaar geen Ray maar een Arc soundbar in een homecinema configuratie en geen Port maar een (oude) Connect maar het principe is hetzelfde en dat werkt perfect. 

Blij te horen dat het mogelijk is.

bedankt voor de reactie.

 

Reputatie 2
Badge +2

 

Las ook ergens dat iemand de combinatie tussen een Ray en een Five speaker had gedaan, is misschien ook een optie?

 

@Vossie01 in principe kan alles gecombineerd worden in een groep. Echter als je toe wil werken naar een surround opstelling (met dolby 5.1 of atmos) dan lukt dat niet met een enkele Five, dan moet er altijd een paar aanwezig zijn voor het surround geluid.

Reputatie 7

Ja, maar als de de Five wilt gebruiken voor surround, dan kun je er geen platenspeler meer op aansluiten……

Ja, maar als de de Five wilt gebruiken voor surround, dan kun je er geen platenspeler meer op aansluiten……

dan misschien een soundbar voor de tv (evt met surround) en een Five rechtstreeks op de platenspeler zodat die alleen dat geluid regelt.

Reputatie 2
Badge +2

Beste @106rallye, dat begrijp ik niet: ik heb dat zelf immers gewoon werkend. Gewoon om er van te leren: hoezo kan dat niet? In mijn opstelling zit de Arc met 2xOneSL en 1 sub in een groep “Woonkamer” en zit de platenspeler aan de Connect. Ik kan bij het afspelen van een LP gewoon de groep woonkamer selecteren en daar speelt de LP dan ook over af.