Vraag

Problemen met koppelen One's aan Beam

  • 19 December 2020
  • 8 reacties
  • 335 Bekeken

Installatie van de Beam was eenvoudig en duidelijk. Nadien kon ik ook probleemloos de twee One’s als surroundspeakers installeren. Heb echter een probleem dat enkel de Beam geluid weergeeft en de twee One’s niet. Help!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Wat zegt de Sonos app (Bij Systeem-over mijn systeem) over de surroundspeakers? Zijn ze als surrounds aangesloten op de Beam? Wat wordt daar gesteld over wat de beam aan geluid binnenkrijgt? Surround of 2.0? Wat zijn de geluidsinstellingen van je TV?

Bedankt voor de reactie! Beam en One’s lijken goed verbonden en bevinden zich in dezelfde “kamer”.

Indien ik muziek van bijv. YouTube afspeel werkt alles naar behoren. Enkel TV afspelen lukt voorlopig enkel met de Beam. Zou ik de Beam moeten verbinden met kabel (LAN)? Zou dit een oplossing kunnen zijn? Dien dan enkel nog een ethernet splitter online aan te kopen. Kan dit, volgens uw mening, het probleem zijn?

Reputatie 7

Nee. Het gaat echt om het geluid dat de TV naar je speakers stuurt. Wat zegt de app daarover?

TV kijken lukt voorlopig enkel met de Beam. Wanneer ik via mijn settopbox een Netflix-film start spelen de Beam en One’s. Wanneer ik Netflix echter afsluit en overschakel naar een “normale” zender speelt opnieuw enkel de Beam. Kan je hiermee helpen a.u.b.?

Wanneer Netflix speelt verschijnt in de app in de gekozen kamer “Digital Dolby 5.1” WM1, ook wanneer naar een “normale” zender wordt gekeken vermeldt de app eveneens “Digital Dolby 5.1” WM1 maar de One’s spelen niet.

Reputatie 7

Als de app zegt dat je 5.1 binnenkrijgt, dan gaat dat goed. Er zit echter wel verschil tussen programma’s in hoeveel geluid de surrounds maken. Bij films zal dat meer zijn als bij een praatprogramma.

Mocht je toch vreemde zaken constateren, maak dan een diagnose binnen een minuut of twintig nadat het probleem zich voordoet en bel eens met Sonos.

Bedankt voor de snelle reactie!

Wanneer ik een film bekijk via mijn settopbox dan spelen de One’s niet mee. Voorlopig werkt alles naar behoren wanneer Netflix wordt gekeken. Ik vermoed dat Sonos hier wel een pasklaar antwoord zal hebben?

Reputatie 7
Badge +3

Denk niet dat Sonos hier een pasklaar antwoord voor heeft. Alles lijkt gewoon goed te werken, vermoedelijk ligt je verwachtingspatroon iets te hoog. Bij de meeste tv uitzendingen ligt de nadruk nu eenmaal op de voorspeakers.

Wat je nog kunt doen is het geluid iets naar achteren zetten bij tv-geluid. Ik heb deze op +6 staan. 

Reputatie 5
Badge +3

Helaas geen pasklaar antwoord, situaties kunnen teveel van elkaar afwijken daarvoor. Wel adviseer ik ook om de surround speakers wat harder te zetten als test.

 

Ik stel voor dat als je in de app ziet staan dat het Digital Dolby moet zijn (en je hoort niks uit de One’s)  je de app even geheel afsluit (je zou dan kort enkel het Sonos logo moeten zien in beeld daarna) en nogmaals kijkt. Staat er nog Dolby Digital dan kun je een diagnose maken en ons bellen. 

Volg graag de volgende stappen in de app om een diagnose te maken:
Instellingen > Ondersteuning > Diagnose verzenden > Verzenden.
Doe dit binnen 20 minuten nadat dit probleem zich voordoet.

Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support