Vraag

Problemen bij Philips 55OLED706 TV met Playbar.

  • 5 June 2022
  • 3 reacties
  • 1082 Bekeken

Badge

Heeft iemand ervaring met de Philips OLED706 series in combinatie met een Playbar?  Ikzelf heb volgende voor en hoop op een oplossing …

1) De Philips afstandsbediening gebruiken om het volume te regelen op de Sonos Playbar:

  • Sonos herkent deze enkel als de EasyLink functie uitgezet wordt
  • Na enkele minuten / switchen van bronnen, wordt deze totaal niet meer herkend en volume valt niet meer te regelen.  De Playbar ontvangt ook het signaal niet meer => het witte LED lampje licht niet meer op op de Sonos Playbar wanneer een volume knop op de remote ingedrukt wordt.
  • Het volume valt ook niet via de Sonos App te regelen (via de slider) => geen geluid meer
  • De afstandsbediening van mijn Digibox kan ik ook niet meer gebruiken om het volume te regelen op ditzelfde moment
    Met mijn vorige TV (Sony), kon ik het volume altijd regelen zowel met de remote van de TV als van de digibox.

2) Voor het gebruik van de Sonos Playbar, zet ik de luidsprekers van de TV uit. Heel vervelend dat bij elke druk op een volumetoets er een melding op het scherm weergegeven wordt met “De luidsprekers zijn uitgeschakeld in het menu”
Kan dit op één of andere manier vermeden worden?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @KlausC

De EasyLink functie wordt enkel gebruikt door de Beam en Arc icm het gebruik van de HDMI-ARC aansluiting op je TV. 

Je afstandsbediening(en) bedienen de Playbar met behulp van infrarood signalen.

De melding over de uitgeschakelde speakers wordt weergegeven door de TV zelf, de Playbar heeft hier verder geen invloed op.

Controleer voor de zekerheid wel even of de optische kabel aan zowel de Playbar zijde als bij de TV goed aangesloten zit en of deze ook in een goede staat verkeerd.

Daarnaast zou je kunnen proberen om middels de Sonos app de aftandsbediening opnieuw in te stellen om vervolgens na te gaan of het probleem nog speelt. 

Mocht het probleem zich daarna nog voordoen dan kun je altijd even telefonisch contact met ons opnemen zodat wij live ondersteuning kunnen bieden.

 

 

Badge

Dag @Dylan S 

Zou een upgrade van Playbar naar Sonos Beam Gen 2 via HDMI eARC een stabielere setup geven?

Wat ik ook ervaar nu een paar dagen later is dat er plots geen geluid meer uit de Playbar komt, en dan dien ik in de instellingen van de TV even te switchen van Meerkanaals => meerkanaals (bypass) of iets anders en dan is het geluid terug.

Reputatie 7

De Beam is veel kleiner dan de Playbar, dus geluidstechnisch zou je dan een achteruitgang kunnen ondervinden. Qua bediening werkt de Beam beter; via HDMI-CEC krijgt hij zijn opdrachten rechtstreeks van de TV in plaats van dat je de ab van de TV in moet stellen. Gebruik van eARC kan dan weer problemen oproepen, maar HDMI-ARC werkt meestal prima.

Die melding (typisch voor Philips) ben je in ieder geval kwijt.