Vraag

Probleem s2

  • 17 June 2020
  • 6 reacties
  • 336 Bekeken

Niet blij met de upgrade naar s2.  Geluid blikkerig.  Heb een playbase en 2x play 1. Geluid zeer slecht via tv.  De play1 bijna niet te horen en ook niet goed in te stellen.  Wil terug naar de s1

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Er is geen verschil tussen de S1 en S2 qua geluid. Ik denk dat je het beste even kunt inbellen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Er is weldegelijk verschil in geluid. De SL One speakers die als surround speakers zijn geïnstalleerd zijn nauwelijks hoorbaar als ze getuned zijn met Trueplay

Reputatie 5
Badge +3

Er is geen verschil tussen TruePlay in S1 en in S2.

Reputatie 7
Badge +3

@Moonlight .Het kan zijn dat in de oude situatie de balans bij tv kijken wat meer naar de surroundspeakers stond. Door trueplay wordt alles weer neutraal gezet. 

@Moonlight .Het kan zijn dat in de oude situatie de balans bij tv kijken wat meer naar de surroundspeakers stond. Door trueplay wordt alles weer neutraal gezet. 

@Erooij idd, ik ben er achter gekomen dat het geluid alleen bij TV anders is, dus muziek geen verschil. Bij TV geluid is via trueplay geluid meer op center speaker, net als in een bioscoop wat volgens mij ook het idee achter surround met TV is😊 maar persoonlijk vind ik het niet mooier voor de thuis beleving aangezien veel TV programma’s en films dit niet goed weergeven, maar dat terzijde. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is waarom ik ook het tv geluid iets naar de achterspeakers heb getrokken. Overigens is de kwaliteit ook heel erg afhankelijk van de bron. Ik heb zojuist wat YouTube demo’s via Plex gekeken. YouTube geeft standaard een stereo geluid, maar ik ervoer een enorme surroundervaring. Het kan dus wel, maar hieruit blijkt dat de bron mede bepalend is.