Beantwoord

Probleem met Sonos ones en Sub

  • 27 November 2023
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

Hallo, Ik heb een vraag / probleem met mijn Sonos systeem. 

Sinds afgelopen vrijdag herkent mijn systeem ineens mijn twee Sonos one speakers en mijn Sub niet meer. Mijn Sonos Arc doet het gelukkig nog wel. 

 

Volgens die app van Sonos is er een probleem en kan hij de apparaten niet vinden, (de Arc blijkbaar wel). Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat. Als ik de stappen in de Sonos app volg dan komt er uiteindelijk uit dat er een onbekende fout is en dat ik het later maar weer moet proberen. 

 

Ik heb het volgende al gedaan: 

  1. Stroom van de apparaten af en er weer op (dit was een stap volgens de app). Dit hielp niet.
  2. Stroom van de apparaten af, en daarna ook nog eens stroom van de router af. Dit hielp ook niet. 
  3. Ik heb ook de apparaten gereset door de stroom er af te halen, knop op de achterkant indrukken, stroom er weer op. Dan zie ik de apparaten in de app komen, en kan ik verbinden, maken ze de standaard koppel geluiden etc, maar zodra deze dan weer in mijn ‘Woonkamer’ groep staan als sub en speaker links en rechts, dan hebben ze gelijk weer 'een probleem’ en werken ze niet. 

Mijn vraag is dus: Iemand enige idee hoe ik dit allemaal kan resetten en dat ik alles weer aan de praat krijg? En misschien nog beter: hoe kan dit uberhaupt ineens gebeuren? Alles heeft altijd goed gewerkt en van de een op de andere dag niet meer. (Er is verder thuis niks veranderd/gewijzigd.) 

 

Alvast dank voor het mee denken! 

 

icon

Beste antwoord door Erooij 27 November 2023, 09:20

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je ook de wifi van de Arc niet hebt uitgezet (ook al is deze bedraad aangesloten) dan zou ik een diagnose vanuit de app maken en vervolgens eens bellen met Sonos.