Skip to main content

Ben verhuisd en mijn zelfde beeld- en geluidsconfiguratie opnieuw geïnstalleerd. 
Het opnieuw koppelen met radio/muziek (spotify) met mijn sonos installatie verliep probleemloos.  

Het koppelen van mijn Philips OLED smart-TV met de Sonos Arc om terug van mijn home cinema te kunnen genieten, lukt niet meer. Ik heb alles opnieuw correct geïnstalleerd (hdmi- kabel in de hdmi-arc aansluiting met mijn Sonos Arc die eronder hangt. Vervolgens bij het opstarten van de TV heb ik de hdmi-kabel in de Sonos Arc geplugd. Bij het trachten koppelen met Sonos krijg is steeds de melding: ‘een apparaat interfereert met de HDMI-aansluiting. Koppel alle andere home cinemaproducten los en probeer het opnieuw’.

ik heb alle andere apparaten (sonos) losgekoppeld, buiten de Arc. Maar ik krijg ook dan steevast dezelfde foutmelding en kan derhalve geen gebruik maken van mijn Sonos installatie (Arc - Sub - 2 One SL). Wat loopt er fout?

De melding verwijst naar andere apparatuur gekoppeld aan de tv. Denk dan bijvoorbeeld aan spelcomputer, decoder etc. Alle apparatuur dus loskoppelen van de tv, behalve de Sonos en kijken wat er dan gebeurt. Vervolgens de andere apparaten weer één voor één verbinden.

Het lijkt erop dat ​@Jo Vbv dat al gedaan heeft. Als dat zo is zou ik het ook niet weten. Alles een nachtje stroomloos laten?

Geen idee, ik lees dat hij alle andere Sonos apparatuur heeft losgekoppeld (“andere apparaten(Sonos)”).

Ik wil het wel eens opnieuw proberen (alle apparaten loskoppelen - dus ook alle sonos-luidsprekers, behalve de Arc natuurlijk.. en ook weer de decoder mee loskoppelen. En dan wil ik ook best een nachtje het ganse wifi- en routernetwerk (glasvezel) uitzetten, om in de ochtend opnieuw een opstart te doen. Bedankt voor jullie input. Dinsdag vervolg op het verloop van de herstart (nu enkele dagen weg). Keep U posted!

In ieder geval bedankt Erooij en 106rallye!

Is je probleem opgelost? Ik had hetzelfde probleem eerder, maar na één nacht was alles weer normaal. Wat een geluk!

Reeds tweede week nu dat ik ontelbare malen tevergeefs probeer om mijn voordien perfect werkende home cinema & TV te gebruiken samen met mijn Sonos Arc, Sub en twee One SL luidsprekers. De verbinding met de HDMI-Arc uitgang en Sonos Arc weigert botweg te werken. Steeds hetzelfde probleem dat ik al eerder hierboven aangaf. Vandaag ruim meer dan een uur telefonisch SONOS-support gehad met enkele diagnostics-met-dossiernummers als voorlopig resultaat, én vermelding van Sonos dat het probleem bij mijn tv- en internetprovider Proximus ligt (zelfde nu als voor mijn verhuis drie weken geleden). 

Ook bij provider Proximus ruim anderhalf uur telefonisch met tech support op zoek geweest naar problemen en oplossingen. Hebben alle instellingen (ook de CEC- en EasyLink instellingen van mijn Philips 55OLED805/12) meermaals nagekeken (mede op verzoek SONOS-support). 

Zelfs op mijn “MyProximus” app wordt aangegeven dat de Sonos is gekoppeld.. Tot slot laatste software updates van ditzelfde TV-toestel gedaan.. Alles afgezet, ontkoppeld.. terug aangesloten en TV opnieuw aangezet.. Alles helaas weerom zonder resultaat! Er blijkt NIEMAND in staat om dit probleem op te lossen!!! Dure SONOS momenteel waardeloos? Dure TV waardeloos? Dure supersnelle optical wifi, modem, Proximus aansluiting waardeloos? Wie weet wat hier nog kan? 

Al eens geprobeerd een andere HDMI kabel te gebruiken?

Als het zonder het Proxiumuskastje ook gebeurt is het tijd voor voor hardere maatregelen. TV resetten, Proximuskastje resettten, Arc resetten (eerst evt. surrounds loskoppelenj.

@Evanderp :  Ik heb ondertussen met 4 andere HDMI-kabels geprobeerd (waaronder 2 uit nieuwe verpakking 😉).. Resultaat onveranderd..

@106rallye  :  ben meer en meer tot dat (harde) besef aan het komen.. Alleen: zeer hatelijke en weerom tijdrovende dingen om aan te beginnen!

(enige info mbt do’s en don’t ‘s voor zulk een grote ‘ reset’ altijd welkom)

Reageer