Vraag

playstation slim

  • 7 October 2016
  • 9 reacties
  • 2775 Bekeken

Badge
Hoi

ik heb een ps4 slim gekocht nu kom ik bij het aansluiten erachter dat er geen optische aansluiting zit
is er een manier om het geluid via de playbar te laten lopen ipv de tv.

mvg Ron

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Hallo ronic.
Ik heb een (ouderwetse) PS3 aan mijn TV dmv een HDMI-kabel. Ik heb het PS geluid gewoon via de playbar.
De playbar is uiteraard wel dmv een optische aansluiting aan de TV aangesloten.

vr.groet Gerard.
Reputatie 5
Badge +2
Het beste is dan om het toch via de TV te doen, er zijn mogelijkheden om de PLAYBAR via een converter aan te sluiten op de Playstation. Wel moet ik erbij zeggen dat dit een niet ondesteunde setup is.
Badge
Hallo ronic.
Ik heb een (ouderwetse) PS3 aan mijn TV dmv een HDMI-kabel. Ik heb het PS geluid gewoon via de playbar.
De playbar is uiteraard wel dmv een optische aansluiting aan de TV aangesloten.

vr.groet Gerard.


Ik heb mijn playbar ook via optisch aan de tv aangesloten wel middel via een switch, Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het geluid via de playbar te laten lopen.
Ik zal alles nog even nalopen voor de zekerheid.

Iig bedankt voor je reactie.
Ik heb een playbar met 2 surround play 1 speakers. Via een optische switch kan ik zowel het geluid van mijn Apple tv als mijn ziggo horizonbox (digitale tv) op het sonos systeem afspelen. Nu heb ik de ps4 slim aangeschaft en die wilde ik ook via die optische switch aansluiten zodat het geluid op de sonos komt, maar de ps4 blijkt dus inderdaad geen optische uitgang te hebben. Bijkomend probleem is dat mijn tv alleen HDMI aansluitingen heeft en geen optische, waardoor ik de ps4 alleen direct op de tv (geluid) kan aansluiten en niet op het sonos systeem. Zonde! Heeft iemand een idee hoe ik het ps4 geluid alsnog op de sonos speakers kan krijgen?
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb een playbar met 2 surround play 1 speakers. Via een optische switch kan ik zowel het geluid van mijn Apple tv als mijn ziggo horizonbox (digitale tv) op het sonos systeem afspelen. Nu heb ik de ps4 slim aangeschaft en die wilde ik ook via die optische switch aansluiten zodat het geluid op de sonos komt, maar de ps4 blijkt dus inderdaad geen optische uitgang te hebben. Bijkomend probleem is dat mijn tv alleen HDMI aansluitingen heeft en geen optische, waardoor ik de ps4 alleen direct op de tv (geluid) kan aansluiten en niet op het sonos systeem. Zonde! Heeft iemand een idee hoe ik het ps4 geluid alsnog op de sonos speakers kan krijgen?
Als ik je bericht zo lees, dan maak ik de juiste conclusie dat je TV geen optische uitgang heeft?
Dat je hierdoor de bronnen op een switch aansluit?
Over het algemeen word de Playbar of Playbase namelijk op de TV aangesloten per optisch, de TV ontvangt per HDMI zijn beeld en geluid van de bron.
Ik zou dan ook helaas niet weten hoe de PS4 nu aangesloten zou moeten worden.
Hallo allemaal,

Hopelijk kan ik via hier een antwoord krijgen op mijn vraag.
Ik ben van plan om een playstation 4 slim te kopen plus een sonos soundbar.
Ik wil deze combinatie aansluiten op mijn beamer en niet op mijn tv.

Om de beamer aan te sluiten op de playstation 4 slim heb ik een HDMI kabel nodig, dit is geen probleem. Natuurlijk wil ik er ook graag mooi geluid bij. Het probleem is (heb ik begrepen in andere forums) dat de playstation 4 slim geen digital out uitgang heeft. Waardoor ik de playstation niet kan aansluiten op de Sonos playbar.

Wie weet hier een oplossing voor ?
Reputatie 5
Badge +2
Heeft de beamer een optische uitgang?