Playbase met de PlayStation 4 Pro

  • 15 December 2018
  • 8 reacties
  • 1902 Bekeken

Mijn PlayStation 4 Pro is met een optische kabel verbonden met de Playbase.
Ik heb geluid, alleen vraag mij af welke instellingen ik moet kiezen in de opties van de spelcomputer.
Momenteel gebruik ik DD maar ik vraag me af of DTS of zelfs AAC gebruikt kunnen worden om nog betere ervaring te krijgen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Zie ook eventueel de afbeeldingen voor de instellingen welke gekozen kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos ondersteunt geen DTS, zou de Playstation op Dolby Digital 5.1 zetten.
Het liefst sluit je trouwens je Playstation aan op je TV per HDMI, waarin de TV via optische kabel dit geluid, maar ook geluid van bijvoorbeeld DVD-speler en TV-decoder naar Sonos zou doorzetten.
Reputatie 5
Badge +3
Wat Tim S aangeeft zou ik niet doen als je DD5.1 wilt gebruiken.
Er zijn maar weinig televisies die DD 5.1 over HDMI doorgeven en zal je dus stereo horen
Reputatie 7
Badge +2
Wat Tim S aangeeft zou ik niet doen als je DD5.1 wilt gebruiken.
Er zijn maar weinig televisies die DD 5.1 over HDMI doorgeven en zal je dus stereo horen

Dit is wat overdreven, en ligt volledig aan de TV.
In eerste instantie ga ik er vanuit dat je TV wel Dolby Digital 5.1 kan doorzetten, mocht deze dit niet kunnen dan zou de fabrikant van de TV inderdaad geen jaarlijkse licenties betalen om dit audio format te gebruiken.
Er zijn meer TV's die wel Dolby doorzetten dan TV's die geen Dolby kunnen doorzetten, toch zitten deze er helaas inderdaad tussen.
Reputatie 5
Badge +3
Er zijn meer TV's die geen Dolby doorzetten dan TV's die wel Dolby doorzetten ik noem zomaar een klein merkje als Samsung :8
Reputatie 7
Badge +2
Los van jou ervaring met in dit geval Samsung, ziet Sonos het liefst de Sonos soundbars op de TV aangesloten, omdat deze via verschillende HDMI's hun beeld en geluid ontvangen, het is redelijk vervelend als je steeds je optische kabel uit de ene bron moet halen om deze in een andere bron te steken.
Sonos ondersteunt verder geen convertors of splitters, die geven vaak problemen zoals het stereo doorzetten terwijl je Dolby denkt aan te zetten, of helemaal geen geluid geven.
Mocht je alleen een PS4 in huis hebben, en verder geen films of TV programmas kijken, dan kan je inderdaad de Sonos rechtstreeks op de PS4 aangesloten laten.
Uiteraard is het verder je eigen keuze hoe je apparatuur op elkaar wilt aansluiten, ik beschrijf in iedergeval hoe Sonos het 't liefste ziet, los van wat bepaalde fabrikanten en hun verschillende modellen wel en niet kunnen
Bedankt voor jullie reacties, hier ben ik mee geholpen! Mijn Optische ingang van de tv is stuk, dus ben wel genoodzaakt om optische kabel te verbinden met de ps4 en rechtstreeks sonos.
Ik vroeg me alleen af of DTS beter is, volgens mij wel maar helaas wordt dit niet ondersteund begrijp ik. De ps4 gebruikt ook nog een optie AAC; is dat misschien nog beter als DD 5.1?
Reputatie 7
Badge +2
DTS kan je inderdaad niet op Sonos afspelen.
AAC is een nieuwer variant audio formaat dan bijvoorbeeld het veel gebruikte MP3 formaat, wat meer gebruikt word voor muziek bestanden.
AC3 of ook wel Dolby Digital word meer gebruikt in de Home Theater omgeving waar ook vaak surround sound in naar voren komt.