Vraag

Playbase: Kan geluidsvolume met Samsung remote niet veranderen

  • 22 April 2017
  • 8 reacties
  • 889 Bekeken

Hoi, heb net een Playbase aangeschaft, echter ik slaag er niet in de het geluid volume te regelen met de Samsung K serie voor de Samsung TV. Wanneer ik de stappen volg zoals beschreven in `Sonos PLAYBAR configureren met de Smart Remote uit Samsung's K-serie' (https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4210/kw/connectie%20Samsung%20F%20series) moet ik bij stap 6 de power kunnen uitzetten en dit lukt niet. Vervolgens wordt me gevraagd de 'Device code' van de Playbase in the geven, en die is nergens te vinden. Ik vind het natuurlijk jammer als ik het volume van de Playbase niet kan wijzigen met de Samsung afstandsbediening. Enig idee hoe verder? Alvast dank!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hoi Pehama,

Er zal een infrarood code voor uw Televisie, of Decoder, of DVD speler moeten worden in geleerd aan de afstand's bediening.
Sonos heeft geen infrarood code, Sonos leert de code welke deze toegestuurd heeft gekregen.
Dus de Samsung K-Remote, zal een bepaalde IR code moeten in leren, waar je bijvoorbeeld je televisie mee gaat aansturen, en daarna leer je deze aan de playbar/playbase via de beschreven stappen.
Hoi Tim,
bedankt voor je reactie, dit houdt steek, ik probeer het.
Hoi Tim,

ik had hetzelfde probleem en dankzij dit onderwerp opgelost, echter, bij mij Samsung UE49KS7000 zit een afstand bediening met Voice Recognition (tv met stem bedienen, microfoon zit in de afstand bediening) en dit werkt nu ineens niet meer. Heb je hier ook een oplossing voor?
Bij voorbaat dank!
Reputatie 5
Badge +2
Doet deze het niet i.c.m. Sonos, of werkt de functie in zijn geheel niet meer?
i.c.m. Sonos. zodra ik de Sonos weer ontkoppeld heb doet de Voice Recognition het weer.
Reputatie 5
Badge +2
Vreemd, wat de PLAYBAR doet is de infra-rood code inlezen die uitgezonden wordt. Hoe koppel je de afstandsbediening, is dit via de Sonos app of is er nog een andere handeling die je op de afstandsbediening doet?
ik koppel de afstandbediening volgens de instructies die via de link in de eerste Reactie van Pehama staat.
ik heb het net weer geprobeerd, dus Sonos eerst verwijderd, dan werkt Voice Regocnition maar volume niet en als ik dan de Sonos weer koppel werkt volume maar VR niet
Reputatie 4
Badge +3
ik koppel de afstandbediening volgens de instructies die via de link in de eerste Reactie van Pehama staat.
ik heb het net weer geprobeerd, dus Sonos eerst verwijderd, dan werkt Voice Regocnition maar volume niet en als ik dan de Sonos weer koppel werkt volume maar VR niet


Dan is het waarschijnlijk het beste even contact op te nemen met Samsung. Het klinkt alsof de functionaliteit van de voice recognition uitgezet wordt op het moment dat u de afstandsbediening voor infrarood instelt met de PLAYBASE/PLAYBAR.