Beantwoord

Playbase is verdwenen uit de controller app, niet te vinden via wifi of bekabeld.

  • 4 July 2019
  • 4 reacties
  • 468 Bekeken

Badge
Sinds vandaag is mijn playbase niet meer te vinden in de controller app. Hij zit bekabeld aangesloten op mijn router via een switch bij de tv. Het lampje brand zoals gewoonlijk wit. Het geluid van de tv is ook nog steeds te regelen. Het probleem zit hem dus dat ik hem niet kan vinden in de controller app en hierdoor geen muziek kan streamen naar de playbase.

Ik heb alle troubleshooting methodes al geprobeerd via de sonos website.

Ik heb ingelogd in de router op mijn lan vind ik een sonoszp (ik weet niet of dit de playbase is, ik heb namelijk ook nog een sonos one) verder heb ik mijn wifi via een mesh systeem los van de router lopen hierop kan ik apparaten checken en alleen de one word gevonden. Ook via netwerk op mijn laptop vind ik alleen de sonos one.

Ik ben de playbase dus compleet kwijt op het netwerk. Wie weet wat ik kan doen om hem weer actief te krijgen.

Ik heb geen nieuwe router of iets dergelijks. Het enige wat ik heb gedaan is op mijn nieuwe laptop de sonos controller geïnstalleerd. Dat is het enige wat deze week veranderd is in mijn sonos opstelling.



Update:

ethernetkabel verwijderd uit de router en de playbase word weer zichtbaar op het netwerk.
icon

Beste antwoord door Tim S 5 July 2019, 10:54

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Zie toch graag het bevestigings nummer van diagnose tegemoet, misschien dat ik hier iets in terug zie en duidelijkheid kan geven waarom de Playbase het even niet deed.

Dag Sonos,

Helaas ervaar ik een soort gelijk probleem. 
Ik krijg de playbase helemaal niet meer verbonden!

hij is aangesloten op de ethernet kabel, na het resetten krijg ik de PB wel in beeld alleen zodra ik de koppel knop in druk hoor je de bel misschien 1/10 van een sec. Je hoort dus dat hij wegvalt als de bel begint. 
krijg hem niet aan de praat. 
 

Help. 
 

gr. Richard. 

Reputatie 5
Badge +3

Hi Richard, dat klinkt als een situatie waarin je het beste eerst even kunt bellen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier:
https://www.sonos.com/nl-nl/contact/contact-options

Zelfde probleem en de vorige play base is vervangen omwille van een probleem met moederbord. Nu krijg ik zelfde probleem opnieuw met de melding dat play base een apart netwerk heeft aangemaakt en dus niet meer zichtbaar is. 
graag assistentie. Ik heb diagnostics gerund onder nummer 1299987935

grts

david