Vraag

Playbar Wilkenson

  • 22 October 2017
  • 5 reacties
  • 75 Bekeken

Ik heb een playbar van Wilkenson, kan momenteel wel muziek afspelen via sonos op deze planbar, echter, als ik de tv aan zet,kan ik de tv niet horen op ander boxen van sonos. Wat heb ik hiervoor nodig

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hoe stuurt u het geluid via de Sonos app naar deze Soundbar?
Kan eigenlijk alleen ondersteuning bieden als de Soundbar van Sonos is.
De soundbar zit gekoppeld aan sonsos connect . Maar kan geen tv geluid naar de app sturen
Reputatie 7
Badge +2
TV kan aangesloten worden op de analoge ingang van de Connect.
Daarna kan via de Sonos software aangegeven worden dat de Connect zijn eigen audio ingang moet afspelen, waarna je dit op de Soundbar zult gaan horen.
Kan via Sonos software aangeven dat de soundbar muziek afspeelt, echter, als ik de tv aanzet wil ik het geluid van de tv koppelen aan andere Sonos boxen (draadloos)
Reputatie 7
Badge +2
Andere speakers zijn te groeperen aan de Connect.
De Play:5, Connect en Connect:Amp hebben een analoge audio ingang, waar een bron van geluid op aangesloten kan worden.
Weet wel dat dit een analoge ingang is welke weggelegd is voor audio bronnen ( CD-Speler, Etc) , niet audio/visuele bronnen.
Dit mede vanwege het feit dat de analoge audio ingang grote data is met geen buffer.
Dus als wifi iets tegen zit dan kan het geluid van de analoge ingang gaan stotteren.
Waarin wij adviseren de compressie aan te zetten via de geavanceerde instellingen.
Dit zorgt ervoor dat de audio verkleint word zodat dit makkelijker over de wifi te versturen is.
Waarin je 1 a 2 seconden vertraging zult ervaren.
Erg vervelend als je video materiaal hebt waarbij het niet lipsync is.
Dit is dan ook de reden dat we de Sonos Playbar en Playbase op de markt gebracht hebben, specifiek voor de TV markt.
Zou dus afraden om een TV op een analoge audio ingang aan te sluiten.
Het kan werken als wifi perfect werkt, het zal ook zeker werken als de Play:5 of Connect(Amp) zijn eigen ingang afspeelt.
maar mocht het geluid van een analoge audio ingang naar een andere draadloze speaker verzonden worden per wifi, en u ervaart hier problemen mee dan komen we terug op het boven beschreven verhaal.
Wifi kan ook fluctueren, het ene moment werkt het misschien beter dan het andere moment.
Dus in sommige situatie's heeft het goed gewerkt om opeens problemen te geven, waarin wij weer terug zullen komen op de hierboven beschreven situatie.