Beantwoord

playbar verliest verbinding met tv

  • 25 June 2023
  • 9 reacties
  • 107 Bekeken

Als ik de tv aanzet met de stekkerdoos, speelt de playbar ook, na verloop van tijd stopt het geluid. WiFi verbinding is goed. Als ik kijk bij de informatie staat er bij audioingang: geen signaal.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

icon

Beste antwoord door Erooij 25 June 2023, 21:02

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Het systeem zegt geen signaal. Dat zal dan wel waar zijn. Waar komt je signaal vandaan? Loopt dat allemaal OK?

Via een optische kabel achter in de tv, bij het opstarten van de tv werkt het geluid een 10 minuten en dan stopt het. Stekkers heb ik er ook al paar keer uitgehaald.

Reputatie 7
Badge +3

Je zult het probleem dus moeten zoeken in de verbinding tussen de tv en de soundbar. 
Eventueel een andere optische kabel proberen en opletten dat deze kabel soepel loopt (geen knikken).

Reputatie 7

Als er iets stuk is zou Sonos dat misschien kunnen zien. Je zou ze even kunnen bellen.

Kabel gecontroleerd,  hier ligt het niet aan. Denk zelf dat het aan de ziggo box ligt. Bij het opnieuw opstarten van tv en ziggo kastje heeft de sonos soundbar namelijk geluid (stereo pcm 2.0) deze valt na verloop van tijd weg, dan staat er geen stereo 2.0 meer bij, en dus ook geen geluid meer.

Reputatie 7

Zou het niet eerder andersom zijn? Geen geluid meer en dus geen geen stereo 2.0?

Kan je nog ander geluid proberen dan Stereo 2.0? Geluidsinstellingen van de Ziggo box en de TV?

Reputatie 7
Badge +3

Hoe heb je de optische kabel aangesloten? Zit deze aan de tv of aan de ziggo box?

Het mooiste is om deze aan de tv te verbinden. Zit deze aan de tv dan zou de ziggobox hier verder niet direct de boosdoener kunnen zijn. 
Je heb het ook over een stekkerdoos die je volledig uitzet, wat gebeurt er wanneer je deze eens een tijdje gewoon aan laat staan en dus de tv uitzet met de afstandsbediening?

Hoe heb je de optische kabel aangesloten? Zit deze aan de tv of aan de ziggo box?

Het mooiste is om deze aan de tv te verbinden. Zit deze aan de tv dan zou de ziggobox hier verder niet direct de boosdoener kunnen zijn. 
Je heb het ook over een stekkerdoos die je volledig uitzet, wat gebeurt er wanneer je deze eens een tijdje gewoon aan laat staan en dus de tv uitzet met de afstandsbediening?

Als ik de tv aan laat staan, dan blijft de Sonos het niet doen. Heb vandaag een diagnose door Sonos laten uitvoeren. En heb een nieuwe kabel besteld. Nu afwachten tot morgen en de nieuwe kabel proberen.

Reputatie 7
Badge +3

Overigens kan het probleem ook in de aansluiting in de tv of soundbar zitten. Bij een optische kabel moet deze echt goed in het gaatje klikken. Deze zijn erg gevoelig voor breuk, waardoor de stekkertjes vaak te los komen te zitten. Je merkt dit doordat deze verbinding dan wat losjes aanvoelt.