Vraag

Playbar ook geluid van de TV

  • 29 October 2016
  • 8 reacties
  • 3248 Bekeken

Badge +1
Vandaag de Sonos playbar (rest van de bestelling komt volgende week) geïnstalleerd maar er komt bij TV kijkennaast geluid uit de playbar ook geluid uit mijn TV (Samsung 48H6400 van 1 jr).
In het menu geluid van de TV kan ik alleen kiezen tussen TV-luidspreker en Audio uit. De overige opties zijn grijs, bij mijn vorige soundplate kon hier kiezen voor ontvanger.
Hoe kan ik terug naar af en deze installatie overdoen...misschien dat dat helpt?
(Het is helaas te laat om support te bellen)

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Weet niet of je probleem al is verholpen, als je van een probleem kunt spreken.
Ikzelf bezit een Sony Bravia TV en bij installatie van de Sonos bar heb ik de keuze gemaakt voor audio uit op me TV.
De andere keuze die jij noemt TV-luidspreker zal de Bar uitschakelen en das jammer daar geluid uit die platte schermen 3 x niks is!
Vervolgens een optische verbinding gemaakt tussen TV en Bar en het geluidniveau kan nu geregeld worden met afstandbediening van tv en uiteraard iPhone cq iPad.

Succes
Badge +1
Dank voor je reactie.
Heb het "probleem" nog steed en Ik vermoed dat ik tijdens de installatie iets fout heb gedaan.
Ga morgen Sonos helpdesk bellen, vandaag geen tijd.
Reputatie 5
Badge +2
Is het al verholpen? Ik denk dat je de slectie moet maken, Audio Uit. Via die weg zullen (als het goed is) de interne luidsprekers van de TV uigeschakeld worden en het geluid zal dan alleen over de PLAYBAR komen.
Badge +1
Heb contact gehad.
Mooie kluns ben ik. Als ik Audio uitzette was het geluid van de playbar ook uit. Blijkbaar werd de playbar door het uitzetten van de audio ook op mute gezet. Met een druk op de knop had ik weer geluid....en alleen uit de playbar.;)
Inmiddels ook 2 play-1's aangesloten en de (witte) sub moet nog komen (blijkbaar is de vraag groot).

Inmiddels heb ik een "nadeel" gevonden van Sonos. Het geluid is zo goed dat je hoort hoe miserabel de kwaliteit (afgevlakt zonder dynamiek) van internet radio is (tov Spotify).
Tja soms hebben voordelen ook nadelen.
Maar mooi dat hij nu naar behoren werkt
Goedendag

Ik heb een Sony bravia tv en ik krijg de tv speakers niet uitgeschakeld als ik ze naar audiospeakers wil zetten geeft hij een foutmelding dat hij de sonosbar niet ziet? Iemand een oplossing? Je kan niks toewijzen
Hoi Goudappel,

Weet niet wat je tot nu toe gedaan hebt maar hier heb ik de bravia gewoon met een glasverbinding verbonden met de playbar.
Vervolgens kun je via de iPhone of iPad onder de sonos app instellingen bij geavanceerde instellingen de controller toevoegen van je TV.
Reputatie 7
Badge +2
Hey goudappel52

Over het algemeen pakt de Playbar gewoon op wat deze ontvangt, dus als de Playbar niks ontvangt hoor je ook helaas niks.
TV's sturen vaak het geluid over de interne speakers, maar tegelijkertijd ook over de Optische uitgang, er is dus vaak geen instelling nodig om het geluid bij de Sonos te krijgen, alleen de interne speakers moeten uitgezet worden dat je geen echo hoort vanwege Playbar en TV zelf welke beide het geluid dan zouden geven.
Misschien dat er toch in de Bravia's wel een instelling aangepast moet worden.
Ik lees in onze Engelse Community het volgende.