Vraag

Playbar kapot

  • 24 April 2023
  • 9 reacties
  • 323 Bekeken

Goedemiddag,

Van het weekend wilde mijn zoon naar muziek op zijn sonos playbar luisteren. Na het inschakelen van het apparaat en de muziek klapte na een halve seconde de zekering eruit. na de zekering te hebben gereset merkten we op dat de Sonos Playbar kapot was. Hij was niet meer online en er brand geen lampje meer op de Sonos. Ik heb even op de community gekeken welke mij leerde dat hier meer mensen mee te maken hebben gehad. door een kortsluiting in de voeding van de Sonos klapt de zekering.

Zojuist heb ik even met Sonos gebeld hoe dit op te lossen. zij konden zien dat het apparaat eind 2019 is aangeschaft, dit klopt aangezien de factuur in mijn bezit is. Het apparaat is 3,5 jaar oud en Sonos doet mij een voorstel van een korting van 30% op de aanschaf van een nieuw apparaat!!

 

Wij hebben bij ons thuis 2 volledig 5.1 set ups staan en onze 3 kantoren zijn ook voorzien van een Sonos systeem. Het kan en mag niet zo zijn dat een relatief duur apparaat het na 3,5 jaar begeeft en Sonos met een dusdanig voorstel komt.

Graag ontvang ik van Sonos een ander voorstel om dit op te lossen.

Bijvoorbeeld door het apparaat kosteloos te repareren of om te ruilen.

In afwachting,


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

En vanwaar gratis reparatie? Er zit 2 jaar garantie op dit soort apparaten en verder kan je ook en beroep doen op een standaard bepaalde levensverwachting. Geen idee wat dat is voor dit type apparaat en wat daarmee dan de afschrijving is.

Indien het apparaat niet rechtstreeks bij Sonos gekocht is dan zal je de juridische strijd aan moeten gaan met de firma waar de playbar is gekocht en dus niet bij Sonos.

Reputatie 5
Badge +3

Na het inschakelen van het apparaat? De stekker blijft toch altijd in het stopcontact? Weet je zeker dat het niet iets anders is? Kortsluiting in de automaat oid en dat nu de Playbar stuk is gegaan?

Reputatie 7

Is toch relatief snel. Je leest wel dat het niet handig is on Sonos veel van de stroom te halen, dus dat zou een reden voor het vroege kapot gaan kunnen zijn. Qua garantie heb je niets meer, dus dan is de 30% de enige tegemoetkoming die je nog krijgt.

Ik begrijp overigens niet waarom je je hele Sonos verzameling in de post zet. Moet dat jou extra recht op garantie geven? En een ander die jaren gespaard heeft voor alleen een Playbar heeft dan minder rechten?

Overigens is dit een gebruikersforum waar Sonos slechts af en toe meekijkt.

Na het inschakelen van het apparaat? De stekker blijft toch altijd in het stopcontact? Weet je zeker dat het niet iets anders is? Kortsluiting in de automaat oid en dat nu de Playbar stuk is gegaan?

2 jaar garantie op een dusdanig apparaat is veel te weinig. Ik begrijp dat de garantie is verlopen echter bij een apparaat dat 3,5 jaar oud is kom je in mijn optiek niet met een voorstel van 30% korting op een nieuw apparaat. Ik benader eerst sonos zelf, komen zij niet met een bevredigend voorstel zal ik de winkel benaderen

Is toch relatief snel. Je leest wel dat het niet handig is on Sonos veel van de stroom te halen, dus dat zou een reden voor het vroege kapot gaan kunnen zijn. Qua garantie heb je niets meer, dus dan is de 30% de enige tegemoetkoming die je nog krijgt.

Ik begrijp overigens niet waarom je je hele Sonos verzameling in de post zet. Moet dat jou extra recht op garantie geven? En een ander die jaren gespaard heeft voor alleen een Playbar heeft dan minder rechten?

Overigens is dit een gebruikersforum waar Sonos slechts af en toe meekijkt.

Goedemorgen, de Playbar is altijd continu op de netspanning aangesloten. met inschakelen van het apparaat bedoelde ik het aanzetten van de muziek. Dit was inderdaad geen handige uiteenzetting.

Reputatie 7
Badge +3

Na het inschakelen van het apparaat? De stekker blijft toch altijd in het stopcontact? Weet je zeker dat het niet iets anders is? Kortsluiting in de automaat oid en dat nu de Playbar stuk is gegaan?

2 jaar garantie op een dusdanig apparaat is veel te weinig. Ik begrijp dat de garantie is verlopen echter bij een apparaat dat 3,5 jaar oud is kom je in mijn optiek niet met een voorstel van 30% korting op een nieuw apparaat. Ik benader eerst sonos zelf, komen zij niet met een bevredigend voorstel zal ik de winkel benaderen

Garantieclaims moeten altijd via de winkel waar het apparaat is gekocht. Ik wens u veel succes.

Overigens moet u bewijzen dat het niet uw schuld is. Lijkt mij erg lastig in deze want mogelijk is het defect ontstaan doordat er een stroomuitval binnen uw huishouden was. Toon maar eens aan dat dit veroorzaakt werd door het Sonos apparaat. 
Wellicht kunt u meerdere meldingen vinden en documenteren, van eenzelfde soort probleem. Dat zou dan in uw voordeel kunnen werken. 
 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nog wat verder gezocht en vond een gehanteerde lijst van producten.

De lijst ( https://www.technieknederland.nl/cms/streambin.aspx?documentid=55615) van te verwachten levensduur geeft 4 jaar aan voor audio-producten van tussen de 400 en 999 euro. 
Je hebt inmiddels 3,5 jaar kunnen genieten van de playbar. Dan volgt er een rekensommetje voor de afschrijving. Hieruit volgt dat een korting van 30% zeer coulant zou zijn. 
Uiteraard begrijp ik de teleurstelling maar ik verwacht niet dat het veel beter zal worden. De genoemde lijst schijnt als basis gebruikt te worden omdat de wet er verder niets over vermeldt.

Hoi @Ton1969,

Ik heb echt geen idee of deze firma als goed te boek staat.
Bovenstaande kwam ik tegen. Je zou eens kunnen zoeken op repareren Sonos.
Ingaan op de aanbieding van Sonos kan altijd nog.
En inleveren/weggooien is in deze tijd niet het beste wat je kunt doen.

Na het inschakelen van het apparaat? De stekker blijft toch altijd in het stopcontact? Weet je zeker dat het niet iets anders is? Kortsluiting in de automaat oid en dat nu de Playbar stuk is gegaan?

Goedemiddag, bedankt voor je reactie.

het is 100% de playbar welke kapot is, deze heeft kortsluiting veroorzaakt na muziek te hebben geactiveerd om te spelen. de muziek stopte na een halve seconde en de verlichting schakelde ook uit.

de stodge in de meterkast was geactiveerd en omlaag. na deze weer omhoog te hebben gezet werkte de verlichting en alles weer echter de Sonos playbar niet meer.

geen controlelampje brand er meer, heb ook een andere voedingskabel en stopcontact geprobeerd.