Vraag

Playbar inbouwen in een nis (voorzetwand)

  • 28 January 2018
  • 9 reacties
  • 3934 Bekeken

Badge
Dit weekend complete Sonos set aangeschaft. Nu ga ik een voorzetwand bouwen waar ik mijn televisie en mijn Playbar in een nis wil gaan inbouwen. Hebben meer mensen dit, of zijn er mensen met een tip hiervoor. De verkoper adviseerde mij bijvoorbeeld al namelijk de Playbar dan niet liggend, maar staand/rechtop in de nis te plaatsen, vanwege dat de boxjes schuin gemonteerd zitten in de Playbar en anders het geluid niet optimaal weg kan

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik zou persoonlijk mijn Playbar niet inbouwen.
De speakers staan 90 graden gedraait, zodat het geluid goed naar voren en naar boven verzonden word.
Waarin als de Playbar tegen de muur bevestigt word, de speakers nog steeds goed de kamer in gericht staan.
Speakers inbouwen zou er voor kunnen zorgen dat het geluid niet goed door de kamer verspreid kan worden.
Tevens zou de playbar niet verticaal geplaatst moeten worden.
Badge
Ik wil m dusdanig inbouwen, zoals hij eigenlijk aan een wall mount bevestigd wordt (dus rechtop staand).
De voorkant dan gelijk met voorkant nis.
Zo ga ik ook mijn tv inbouwen (worden 2 aparte nissen), zodat de muur 1 strak geheel wordt.
Als je op internet kijkt zie je wel meer mensen die het hebben overigens
Reputatie 3
Badge +2
De playbar heeft speakers die naar links midden en rechts stralen.......
Lijkt me niet wenselijk (geluidstechnisch gezien dan) om dat ding rechtop staand te plaatsen.
Het geluid komt ook echt uit de 2 kopse kanten, dus verzonken in de muur lijkt mij een no-go.

Je bent natuurlijk vrij hem te plaatsen zoals je wilt, maar als je mooi geluid wil.........
Badge
Ok, dus het kan enkel wanneer ik de bovenzijde van de nis een schuine kant geef van 45 graden. Voor mij geen probleem hoor, ik bouw wel :)
Het haalt misschien alleen het “strakke” effect wat ik voor ogen had weg
Reputatie 3
Badge +2



Verzonken lijkt me erg gaaf staan, zolang je maar rekening houd met de richting van de speakers.
Badge
Ik ga hem denk ik dan idd op die manier inbouwen.Gebruik dan een mastiek klos en laat m achter de Playbar omhoog komen gelijk met de bovenkant van de Playbar.
Gipsen en meestucen. Moet alleen ff kijken hoe ik dan met me verdeling in me wand uitkom, want de nis waar de Playbar in komt wordt dan 10cm hoger natuurlijk ivm een schuine opstaande kant, en me tv komt daar ook nog boven in een apart gebouwde nis. Dat alles boven een dressoir van 57cm hoog. Leuk klus project iig 😃
Badge
Mike stuur je een foto als je klaar bent? Ben wel nieuwsgierig
Reputatie 4
Badge +3
Lijkt ook ons leuk fotos te zien als het project afgerond is, klinkt inderdaad gaaf zoals het beschreven wordt 🙂
Badge
Het is toch een “gewone” vierkante strakke nis geworden van 15 hoog, 92 breed (rondom cm vrij van de Playbar). Reden is dat mijn broertje bij Electroworld werkt en hij zegt dat het wel kan. Hij heeft het al een paar keer op deze manier bij een klant geïnstalleerd. Ik heb met hem afgesproken wanneer het geluid niet naar mijn wens is ik de nis alsnog aanpas door hem open te zagen aan de bovenzijde (gewoon met een Fein zaag) en er een mastiek klos in te brengen om zo alsnog de schuine kant te creeeren. Het kost mij niet veel moeite namelijk. Werk voor mezelf en heb alle gereedschappen ervoor. Stukadoren doe ik dan pas na het testen. Dit is toch wat ik eerste instantie wou omdat dit het “strakst” is, dus we gaan het gewoon op goed geluk testen. Uiteraard zal ik ff een fototje droppen. Bedankt voor jullie feedback sws 😳