Vraag

Playbar icm televisie zonder optische uitgang

  • 30 May 2016
  • 4 reacties
  • 6861 Bekeken

Ik ben van plan een playbar te kopen. Echter is mijn tv niet uitgevoerd met een optische uitgang. Is de mogelijkheid om de Analoge uitgang (rood-wit) van de televisie op een sonos connect aan tesluiten. Zodat ik met de optische uitgang van de sonos connect dmv optische kabel op de optische ingang van de playbar aan tesluiten.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 3
Heb het niet zelf geprobeerd, ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen, maarrrr net zoals andere opstellingen waar je analoog gaat omzetten in digitaal zou je te maken kunnen krijgen met vertraging. Het is niet reuze veel, maar wel merkbaar als je tv gaat kijken.

Ik zou hier sowieso geen Connect voor aankopen, vind hem een beetje duur voor wat hij doet. Een goedkope converter kan het wellicht ook.

Als je al een Connect hebt, dan kan het geen kwaad om te proberen. Wat ook kan, is om gewoon de audio te streamen van de Connect naar de Playbar zonder optische verbinding. Misschien heeft iemand hier zoiets al geprobeerd, of misschien heeft iemand een beter idee. ^^
Tinox, ook mijn TV (Philips van een jaar of 4 oud) had geen optische uitgang. Maar met een audio converter zoals deze van Marmitek (https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_marmitek-connect-tc22-digitale-audioconverter-1197523.html) heb ik dat probleem opgelost. En een stuk goedkoper dan met een Connect.

Tinox, ook mijn TV (Philips van een jaar of 4 oud) had geen optische uitgang. Maar met een audio converter zoals deze van Marmitek (https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_marmitek-connect-tc22-digitale-audioconverter-1197523.html) heb ik dat probleem opgelost. En een stuk goedkoper dan met een Connect.

Welke uitgang op je tv heb je gebruikt? 

Ik heb een UHD Tv van 3 maanden  oud zonder optische uitgang

Oei, dat is al wat jaartjes geleden. Maar google de Marmitek Connect TC22 maar eens en je vindt al snel (bijv. op Bol.com) schemaatjes hoe e.e.a. aan te sluiten.