Als de playbar(versie 12.2.2) is verbonden met de Sony TV hapert het geluid. Als ik de optische kabel los maak hapert hij niet. Bij de vorige TV (Samsung) deed zich dat niet voor. Ik heb een reset gedaan van de playbar en de optische kabel vervangen voor een nieuwe maar bij het afspelen van muziek valt het geluid dus regelmatig uit. Iemand een oplossing?
playbar hapert
Beste antwoord door Frank N
Hi Dominique, het probleem dat je beschrijft komt mij bekend voor, specifiek van Sony TV’s. Wanneer een Playbar optisch is aangesloten op een Sony TV kan het zijn dat het afspelen van radio gaat haperen. Dit komt omdat de Sony TV foutief de Playbar opdracht geeft TV-geluid af te spelen, dit kan ook gebeuren wanneer de tv op uit staat.
Dit is aan te passen door eventueel het automatisch afspelen van de Playbar uit te zetten in de Sonos app. Echter zou je dan telkens wanneer je TV wilt kijken de Playbar de opdracht moeten geven om TV-geluid af te spelen via de app.
Mogelijk kun je dit ook oplossen door in de TV de volgende instellingen aan te passen:
Netwerk & Internet > Thuisnetwerk > IP Control: Aan.
Eventueel is ook de volgende instellinge beschikbaar: afstandsbediening en accessories > RS232C Control: Seriele poort.
Nog even over splitters, we raden inderdaad af dat soort apparaten te gebruiken. Een switch moet echter geen problemen geven.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.