Vraag

playbar connecteren in een loop

  • 22 November 2022
  • 1 reactie
  • 54 Bekeken

Hallo,

Ik maak al wat jaartjes gebruik van de Sonos playbar en de one.

sinds gisteren stonden de playbar en de one + one sl plots niet meer in de app. De ander one speakers in huis wel. Hierop heb ik de playbar losgehaald en opnieuw proberen te verbinden via de app.
 

De app zegt na een paar minuten dat de playbar is toegevoegd, maar dat het kan zijn dat deze niet in mijn systeem zichtbaar is en ik daarvoor de playbar van stroom moet halen.

Voordat ik de kans heb dit te doen geeft de app direct weer aan dat ik de playbar kan toevoegen aan mijn systeem en zit dus in een soort loop.

Ik heb de playbar al volledig gereset, maar dit mag helaas niet baten.

 

De playbar is via een utp kabel verbonden met het internet en een optische kabel (rood licht brand) aan mijn Samsung connectbox.

helaas geen mogelijkheid meer om het tv geluid via de playbar af te spelen als ik optische connectie selecteer.

 

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

 

Alvast bedankt.


1 Reactie

Reputatie 7

Resetten is meestal niet handig. Je raakt daardoor waardevolle diagnostische info kwijt.

Als je op het moment dat de Playbar onzichtbaar werd wel nog TV-geluid had, zou het kunnen dat de netwerkkaart stuk is. Dan kun je de Playbar ook niet meer bedraad uitrollen, wat nodig is omdat je hem gereset hebt. Je zou eens kunnen proberen de Playbar via wifi uit te rollen - geen idee of een (mogelijk) kapotte netwerkaart ook gevolgen heeft voor de wifi.

Reageer