Vraag

Playbar blijft geluid afspelen als er gekozen is voor geluid via TV speakers

  • 3 September 2021
  • 4 reacties
  • 39 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste Sonos,

Mijn Playbar (aangesloten via optische uitgang van TV) blijft geluid geven als ik nadrukkelijk voor geluid via de TV speakers kies.

Hoe kan dat? Als ik voor TV speakers kies moet de TV toch de optische uitgang "dicht" gooien? Of is dit ergens een Sonos app instelling?

Het betreft een nieuwe tv maar ik merk op dat ik dit euvel ook al met mn vorige TV had.... (beide Samsung)

Ik heb namelijk het idee dat dit ook wel eens voor storingen / interventie kan zorgen welke ik ervaar als ik standaard voor optisch uit (dus geluid via Playbar) kies op de TV.

Dat zegmaar de Playbar via de optische kabel terug naar de tv storingen veroorzaakt in zowel de geluidsweergave uit de Playbar als storingen op beeld TV?

Zou dit kunnen? En zo ja, duid dit op een defect in de Playbar?

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Je kunt je PlayBar muren via de app. Waarom je nog voor geluid via de TV zou kiezen als je een PlayBar hebt, zou ik dan weer niet weten.

Volgens mij gaat alle signaal in een optische kabel richting PlayBar en niet terug. Het lijkt mij vreemd dat dit storingen zou veroorzaken, zeker op het beeld. Het is immers ook nog eens een lichtsignaal, geen elektrisch signaal.

Reputatie 1
Badge

Beste 106rallye,

Wat bedoel je precies met "muren"?

Reputatie 7

Sorry, snel getypt en dan de autocorrectiecodes: ik bedoelde “besturen”.

Je zou via de app het volume op nul kunnen zetten.

Reputatie 7

Grrr: “autocorrectie”.