Vraag

Playbar aansluiten op tv met 3.5mm audio input

  • 20 December 2017
  • 6 reacties
  • 1193 Bekeken

Allen,

Wie helpt mij uit de brand?

Ik heb een Sonos Playbar aangeschaft welke ik probeer aan te sluiten op mijn Sony Bravia televisie.
Echter heeft mijn televisie geen optische Toslink aansluiting, enkel een 3.5 mm audio input.

Nu heb ik mijn Playbar via mijn Ziggo router aan kunnen sluiten, wat opzich prima werkt bij het kijken van Ziggo televisie. Maar wanneer ik Netflix, Apple TV of iets dergelijks start heb ik geen geluid Playbar.

Dus nu is mijn vraag; hoe krijg ik de Playbar aangesloten op de 3.5 mm audio input op mijn tv? Ik lees verschillende verhalen waarin het gebruiken van een converter wordt afgeraden.

Wie heeft de oplossing? Mensen met dezelfde ervaringen meldt u aub.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Jeffrey

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Je kan met convertors werken, echter is dit niet ondersteund. Wij kunnen namelijk niet de werking garanderen. Heb je voor mij nog even het model nummer van de TV.
Hi Ryan,

Betreft een Sony KDL49WE660BAEP.
Kun je laten weten welke convertor en bekabeling ik hiervoor nodig heb?

Alvast bedankt.

Jeffrey
Reputatie 7
Badge +2
Als ik de specificaties van dit beelscherm opzoek, dan ziet het er naar uit dat de TV helemaal geen digitale uitgang heeft, dus helaas ook geen coaxiale uitgang.
Er zijn namelijk 2 digitale varianten, Optisch en Coax.
Convertors ondersteunen we eigenlijk helemaal niet, en het liefst zien we de Playbar rechtstreeks aangesloten op de optische uitgang van de TV.
Als dit niet kan zouden we ( wat we dus officieel niet ondersteunen ) het advies bieden een convertor in huis te halen welke coax naar optisch omzet.
Maar ook deze is niet van toepassing op uw televisie.
Ziet er naar uit dat u een convertor nodig heeft welke analoog naar digitaal optisch omzet.
Weet dat u dan nooit een Dolby Digital ervaring zal meekrijgen, met surround sound en dergelijke.
Welke convertor u dient aan te schaffen kan ik helaas niet aankaarten, maar het lijkt er op dat u een convertor nodig heeft welke analoog naar digitaal optisch nodig heeft.
Ik heb een Sony KD - 49X8005C en kan mijn playbar ook niet koppelen, kunnen jullie mij adviseren?
Reputatie 4
Badge +3
Je televisie heeft een S/PDIF (optische) aansluiting, Roy, dus je kan de Playbar gewoon verbinden met je TV.

Vraag:

Ik heb op mijn tv geen optische aansluiting, hoe kan ik mijn net aangeschafte playbar hier op aansluiten?

TV is een RCA R55F7U 4K Smart LED-tv