Vraag

Playbar aan Telenet digicorder of toch TV?

  • 16 January 2017
  • 6 reacties
  • 2268 Bekeken

Hoi,
vorige week een playbar gekocht (ter vervanging van mijn Harman Kardon AVR 145 en JBL surround speakers). Eerder had ik al 2 Play 1 (eentje in de keuken en eentje in de eetkamer – leren kennen tijdens een huisruilvakantie in Engeland). De playbar ligt voorlopig plat (die zal nog aan de muur komen en er zullen ook nog 2 Play 1 als surround bijkomen). Maar nu ben ik totaal niet tevreden met de klank van mijn playbar wanneer de TV speelt: alsof er een matras voor staat 🙂 Al verschillende instellingen geprobeerd. Soms zelfs irritante bas (en dan heb ik geen subwoofer meer, zoals voorheen. Ik heb de playbar aangesloten aan mijn Telenet digicorder (zodat ik de TV niet van de muur moet halen – Panasonic TX-55AX630E ) of zou ik die toch beter via de TV doen? Afspelen van muziek werkt wel goed.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Heb je deze stappen gevolgd?
ja hoor; uitgezonderd dat ik mijn playbar aan de digicorder gekoppeld heb ipv aan de TV. Merci voor je antwoord
Reputatie 4
Badge +3
uitgezonderd dat ik mijn playbar aan de digicorder gekoppeld heb ipv aan de TV.
Dan is dat het probleem.
heb mijn Playbar gisteren op zijn zijkant gezet: dag en nacht verschil.Veel beter nu! Maar ga in ieder geval geen subwoofer bijkopen, want heb genoeg bas 😃
Ik heb geprobeerd om de beam op de digicorder aan te sluiten via de optical uitgang.
Maar ik krijg geen geluid.
Hdmi arc of optical heb ik niet aan mijn tv.
Reputatie 5
Badge +2
Is de optische uitgang op de digicoder wel aktief. Controleer dit nog even in de instellingen van de digicoder. Het komt soms voor dat je de geluid uitgang moet kiezen.