Vraag

play 5 stereo paar met surround sonos one

  • 6 June 2020
  • 5 reacties
  • 557 Bekeken

Ik heb een prachtige set van 2 play 5 speakers en een Sonos sub.

het speelt heerlijk voor muziek, wat een beleving!

 

maar voor tv en films mis ik wel een surround ervaring.

 

nu was mijn idee: ik zet 2 Sonos One speakers als surround speakers en creëer zo een surround systeem.

echter ik kan hier geen informatie over vinden, het kan technisch. Maar ik zie dat het niet gebruikelijk is. 

mijn vraag: help ik op die manier mijn heerlijke stereo geluid voor muziek naar de knoppen, of zijn die 2 Sonos One een goede toevoeging die ook de film en tv kijk ervaring verbeteren, maar het luisteren naar muziek niet verknallen? 

ben benieuwd of er medestanders zijn voor zo’n setup en of hier ervaringen mee zijn! En wat jullie mening hierover is! 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voor surround heb je een Beam of Arc nodig, of de niet meer leverbare playbar of playbase. Deze ontvangen het tv signaal rechtstreeks en zetten het surround geluid door. Sonos ziet dit geheel, eventueel incl. Sub, als 1 speaker. 
Jouw idee zal dus niet werken.

Dus er zal ook nog een beam bij moeten? Dat word wel een beetje te veel van het goede...

Reputatie 7

Nee, dat is niet nodig. Je kunt je Play 5’s als surroundspeakers gebruiken. De Beam of de Arc is dan front left-center-front right. De play 5’s fungeren dan wel als achterspeakers, dus wellicht past dat niet bij je huidige opstelling.


Nee, dat is niet nodig. Je kunt je Play 5’s als surround speakers gebruiken. De Beam of de Arc is dan front left-center-front right. De play 5’s fungeren dan wel als achterspeakers, dus wellicht past dat niet bij je huidige opstelling.

Hoi @bdh,

Is wel een beetje zonde van de Play 5 om die als Surround te gebruiken @106rallye ,
tenminste dat idee heb ik.
Draai mijn Surround nu nog met de Beam (vanaf de 15 de Sonos Arc), Sub en twee maal de One Gen 2
De twee play 5  Gen 2 gebruik ik voor mijn stereo beleving.
Maar goed het kan wel.:relaxed:

Reputatie 7

Ik zie nu dat ik de opmerking “dus er is ook nog een Beam nodig” niet goed gelezen heb. Op de een of andere manier dacht ik dat het over een One ging. Het begin van mijn antwoord moet dus luiden: “Ja, dat is nodig”.