Skip to main content
Vraag

play 1 toevoegen aan bestaand systeem lukt niet

• November 9, 2025
  • 1 reactie
  • 25 Bekeken

Mijn zoon had de stekker één van de Play1 speakers uit het stopcontact gehaald omdat hij zijn laptop wilde aansluiten 🤨. 
daar kwam ik dus pas na 2 weken achter (we waren zelf op vakantie) en ik moest ‘m opnieuw verbinden met de wifi. Toen ik deze wilde toevoegen aan het bestaande systeem van de huiskamer (sub, playbar en andere Play 1) lukte dat niet. Ik gaf aan dat deze aan het systeem huiskamer toegevoegd moest worden, maar hij maakt dan een nieuw systeem huiskamer 2 aan. 
iemand ideeën om dit wel goed toe te voegen of om makkelijk van het ene naar het andere systeem te verplaatsen?

1 Reactie

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 9, 2025

Opzich is het al vreemd dat hij niet meer automatisch verbind, maar gezien je configuratie heb ik het vermoeden dat je de play 1 als surroundspeaker wilt toevoegen. Indien dit de situatie is dan lijkt het inderdaad dat er een nieuwe “kamer” gemaakt moet worden voor deze play 1. Dat is gebruikelijk bij Sonos.

Vanuit deze situatie kan je daarna kiezen om de play 1 toe te voegen als surroundspeaker bij je oorspronkelijke kamer.