Beantwoord

play 1

  • 12 October 2019
  • 11 reacties
  • 195 Bekeken

Badge
Goedemiddag
wij hebben een sonos playbase en twee sonos play 1
dit alles staat in kamer ( woonkamer ) in de sonos app
nu hebben wij twee nieuwe paly 1 gekocht.
nu mijn vraag hoe krijg ik deze ook in dezelfde woonkamer in de sonos app
alles wifi snelheid 400 mb/s
alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Tim S 14 October 2019, 11:02

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
wanneer de eerste als surround ingesteld zijn dan kan daar niks meer bij. Je zult derhalve een 2e kamer moeten aanmaken. De 2 kamers kan je samenvoegen om muziek af te spelen, voor tv geluid is dit niet geschikt.
Badge
wanneer de eerste als surround ingesteld zijn dan kan daar niks meer bij. Je zult derhalve een 2e kamer moeten aanmaken. De 2 kamers kan je samenvoegen om muziek af te spelen, voor tv geluid is dit niet geschikt.
En als ik ze nu allemaal verwijder en op nieuw installeer ,.
zou ik ze dan wel in een kamer kunnen krijgen, wil ze natuurlijk wel alle vier ook voor de kunnen gebruiken .
zeker voor het perfecte geluid van de films
Reputatie 7
Badge +3
Met geen enkele mogelijkheid.
Dit zou ook een heel vreemd geluidsbeeld geven. Maximaal is een 5.1 geluid, waarbij de voorspeaker voor 3 telt.
Begrijp ook niet helemaal hoe je dat perfecte geluid bij films ziet. Geluid wat van achter hoort te komen komt dan ook ineens van voren?
Badge
De achterste kamer kan ik dan niet als suround in stellen
vallen ook gereld bij tv geluid en staan harder als de andere
Reputatie 7
Badge +3
Klopt. Dit is allemaal niet zoals Sonos het bedoeld heeft en wordt ook niet als zodanig ondersteund.
Storing en vertraging liggen op de loer, vandaar dat dit alleen gebruikt kan worden voor muziek (en dan net muziek vanaf de TV 😉)
Badge
Is hier wat aan te doen
Reputatie 7
Badge +3
Nee
Reputatie 7
Ter verduidelijking: bij Sonos is een kamer een speaker, of een gekoppelde combinatie daarvan: een stereopaar of een surroundsysteem. Een stereopaar bestaat uit twee speakers, een surroundsysteem uit een soundbar met twee speakers (en evt. een sub). Je ziet zo’n paar of systeem als één speaker/kamer. Wil je meer speakers in één kamer in je huis en je kunt ze niet meer toevoegen aan een stereopaar of ze opnemen in een surroundsysteem, dan dien je voor deze speaker een extra Sonos-kamer aan te maken met een andere naam (woonkamer tuinzijde of zo). Evt. kun je deze kamer dan met de oorspronkelijke groeperen; dan geven ze hetzelfde geluid weer.
Reputatie 7
Badge +3
Met de nodige beperkingen tav tv geluid dan.
Reputatie 7
Bij TV-geluid komen de gegroepeerde speakers inderdaad wat vertraagd door. Als die in dezelfde kamer staan kan dat vervelend zijn.
Reputatie 7
Badge +2
Alleen de soundbar + mogelijke Sub + 2 surround speakers kan je als 1 kamer-naam benoemen.
De 2 extra speaker zou je eigenlijk in een andere kamer willen plaatsen, en zullen helaas problemen kunnen geven als je deze 2e kamer in een groep TV-geluid zou laten afspelen.
Zie ook graag onze Community Post, waarin je onderin het kopje "Groeperen van Sonos-Kamers" kan uitklappen voor meer informatie.