Platenspeler via RCA->HDMI converter naar BEAM via HDMI merger.

  • 21 December 2021
  • 4 reacties
  • 191 Bekeken

Badge

De Beam heeft maar 1HDMI ingang. Als ik het analoge signaalvan de platenspeler naar een HDMI signaal omvorm en dan deze  tezamen met het tv signaal via een HDMI merger aansluit op de beam, gaat dit dan werken?

Iemand dit ooit geprobeerd.

Ik weet het, niet ideaal maar als het werkt werkt het. Even een AMP of een Connect S2 hiervoor aanschaffen gaat voor nu even te ver

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Een HDMI switch bedoel je? Je moet dan wel een HDMI-ARC signaal zien te fabriceren - iets anders neemt de Beam niet.

Badge

Ok. Moet ik dan onderzoeken. En evt optisch? Dus analoog naar optisch Toslink signaal en dan idd via een switch tezamen met tv geluid naar de beam. Uiteraard wordt dit dan niet tegelijk gebruikt. 

Reputatie 7

Welke switch zat je dan aan te denken?

Voor dit soort zaken heeft Sonos de Port of de Five. Een Amp kan ook, maar daar moet je dan externe spakers bij zoeken. Niet de goedkoopste oplossingen, trouwens.

Een andere mogelijkheid zou zijn dat je een bluetooth transmitter zou gebruiken of een bluetooth platenspeler. Via een Sonos Roam kun je dan wellicht het geluid van de platenspeler in het Sonos systeem krijgen.

Probleem met dit soort oplossingen via een witch, extractor etc., is dat het allemaal wat houtje-touwtje blijft. Je loopt aan tegen vertaalproblemen (HDMI-ARC, de juiste optische stream). Daarnaast vraag ik mij af of een Beam nou de speaker is waar je het echte analoge gevoel mee over kunt brengen.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Edmusic 

 

Ik ben zeer bang dat dit niet gaat werken.

Tv of andere apparaten die geschikt zijn om naar een HT apparaat signaal door te zenden, zenden een bepaalde code uit (dolby digital, PCM et cetera et cetera)

Moment dat je analoog signaal gaat omzetten middels een transmitter denk ik niet dat er zo'n code uitgezonden wordt.

Zonder zo'n  code zal de Beam geen geluid afspelen. De Beam zal niet weten wat hij moet doen met het signaal.