Vraag

Philips TV ABD en Ray niet compatibel?

  • 10 September 2022
  • 3 reacties
  • 405 Bekeken

Badge

Na installatie van de Ray op Philips TV lukt het niet de afstandsbediening in te stellen. Ray herkent het signaal niet (meldt foutmelding); wel zie je de witte LED op de Ray 3 x oplichten als je 3 x button + (volume) indrukt. 
 

ABD betreft een universele afstandsbediening voor Philips TV. Terug in de winkel getest met originele Philips ABD en Ray zoals in winkel opgesteld en dit geeft zelfde incompatibiliteit. Originele ABD van Philips laat zich ook niet op de Ray instellen.

Behalve wisselen naar een Samsung TV (getest in winkel en die werkte wel) zou ik graag nog een tip of truc krijgen om Philips Ray combi werkend te krijgen. Wie kan mij helpen? Bij voorbaat dank.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je geeft niet aan welke tv je hebt. Het wordt nu omschreven als een algemeen Philips probleem

Wat ik op één van de berichten las is dat je easy link moet activeren. Dat schijnt nogal verstopt te zijn.

”Ik heb 2 uur lopen pielen en googelen. En, het is gelukt. Bleek dat ik in de algemene tv settings easy link moest aanzetten. Toen kon ik bij geluid automatisch easy link wel inschakelen. ”

Reputatie 7

Easy link is volgens mij Philips-taal voor HDMI-CEC, zie https://www.philips.nl/c-f/XC000013426/hoe-een-geluidssysteem-te-verbinden-met-de-tv Met het CEC-protocol geeft de TV opdrachten over volume via HDMI door aan de soundbar.

De Ray heeft echter geen HDMI-aansluiting, maar werkt via optisch. Dan zou het kunnen zijn dat je TV een bluetooth ab hebt, die moet worden omgezet naar infrarood - maar dan is het wel gek dat hij lijkt te reageren op commando’s van de ab overigens. Welke foutmelding krijg je overigens?

Je zou de ab moeten kunnen koppelen via Instellingen > Systeem > Ray > Instellen afstandsbediening. 

Anders maar eens bellen met Sonos?

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye  Je hebt helemaal gelijk. Ik kan maar niet wennen aan het idee dat de Ray geen HDMI heeft.

Zelf heb ik een playbase, zonder HDMI, en ik werk met een geweldige universele afstandsbediening van Logitech. Helaas worden deze niet meer geproduceerd.