Beantwoord

Philips 65OLED705 icm Sonos Arc - steeds dubbel geluid

  • 26 December 2022
  • 9 reacties
  • 261 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb sinds een paar weken mijn Beam gen1 vervangen voor een Sonos Arc. Hij bevalt prima, alleen elke keer krijg ik het geluid zowel uit de tv speakers en de Arc. Heel irritant dus. Ik moet dan de tv en arc van de stroom halen, tv weer inschakelen en erna de Arc weer aansluiten, dan gaat het weer een dag goed.

In het menu van de Philips tv staat hij op “hdmi-geluidssysteem”. 
ik heb de Arc al op een andere hdmi uitgang gezet maar dat helpt niet. 
 

Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?

 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 27 December 2022, 09:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

Ergens lijkt er iets met HDMI-CEC niet goed te gaan. Is de TV up to date met updates? Heb je eARC aan staan? Wat als je dat uit zou zetten?

Reputatie 2
Badge

Hdmi-cec ken ik niet. Volgens mij heeft deze tv geen eARC. 
Heb je nog andere opties? Ik gebruik dezelfde hdmi kabel van de beam gen1 nu voor de ARC. 

Hoi @sgoldie,

Ik heb op mijn tv (Philips) bij instellingen gewoon de luidsprekers van de tv uitgezet.

Reputatie 7
Badge +3

Op pagina 53 van de handleiding staat eea over geluidsinstelling bij geluid naar een ander audio-apparaat.

HDMI-cec heeft overigens niets met eArc te maken. CEC zorgt ervoor dat apparaten met elkaar communiceren, bijvoorbeeld wanneer je een aangesloten apparaat aanzet dan schakelt de tv ook aan. Dit zorgt nog wel eens voor conflicten. 

Reputatie 2
Badge

Hoi @sgoldie,

Ik heb op mijn tv (Philips) bij instellingen gewoon de luidsprekers van de tv uitgezet.

Ik heb 3 opties daar:

  1. Tv-luidsprekers
  2. hdmi-geluidssysteem
  3. Tv-luidsprekers uitschakelen 

als ik optie 3 kies dan is de Sonos ARC bij mij ook uit. Ik heb geprobeerd om bij 2 gewoon de luidsprekers van de tv te dempen, maar dan gaat de ARC mee dus dat werkt ook niet…

Reputatie 2
Badge

Op pagina 53 van de handleiding staat eea over geluidsinstelling bij geluid naar een ander audio-apparaat.

HDMI-cec heeft overigens niets met eArc te maken. CEC zorgt ervoor dat apparaten met elkaar communiceren, bijvoorbeeld wanneer je een aangesloten apparaat aanzet dan schakelt de tv ook aan. Dit zorgt nog wel eens voor conflicten. 

Bij Philips heet het volgens mij Easylink ben ik achter. Zou ik die kunnen uitschakelen en dat hdmi-arc wel gewoon werkt? En gaat de Sonos ARC dan wel mee aan en uit met de tv?

Reputatie 7
Badge +3

Wellicht zit hier ergens de oplossing (zie vooral ook het laatste berichtje) Lijkt een philipsprobleem te zijn.

 

Reputatie 7

Nee, mijn vraag was erop gericht m te controleren of Easylink aan stond. Dat moet namelijk anders “ziet” de TV de soundbar niet.

Reputatie 2
Badge

Per ongeluk heb ik dit topic op ‘ANTWOORD’ gezet, maar het probleem is nog niet opgelost.