Skip to main content
Antwoord

philips 550OLED893/1 en Sonos beam gen 2?

• July 26, 2025
  • 15 reacties
  • 98 Bekeken

is de philips 550OLED893/1 te gebruiken met de Sonos beam gen 2? ik krijg wisselend advies. 

Beste antwoord door Erooij

Dit zijn alle zeer algemene problemen, welke met meerdere tv’s voor KUNNEN komen. Zeer knap wanneer een verkoper dat kan benoemen voor 1 type TV uit het modeljaar 2018.

Maar nogmaals……. Probeer het gewoon, niemand kan hier echt een antwoord op geven. Bovendien zijn alle genoemde problemen ook met andere merken en veel nieuwere modeljaren mogelijk.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • July 26, 2025

Wat voor advies heb je gekregen?

• Auteur
  • Junior
  • July 26, 2025

Van Coolblue daarnet wordt afgeraden ivm verouderde techniek. Eerder gehoord dat het wel kan werken van een Sonos kenner. 

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • July 26, 2025

Ik kan de tv ook niet vinden aan de hand van je typenummer 

• Auteur
  • Junior
  • July 26, 2025

Oh sorry het moet 55OLED803/1 zijn. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • July 26, 2025

Op papier zou het geen enkel probleem mogen zijn. Dit zegt natuurlijk niet veel, maar technisch zou het moeten kunnen.
Helaas lees je vaker over individuele apparaten die onderling problemen hebben met de communicatie maar dat kan je vaak niet toespitsen op één type of merk. Waarbij gezegd dat je wel vaker leest over problemen met Philips, maar dat zou ook kunnen zijn doordat er meer Philips tv’s verkocht worden dan andere merken. Geen idee.

Gewoon proberen met het recht op terugbrengen of -sturen. 

• Auteur
  • Junior
  • July 26, 2025

Op papier zou het geen enkel probleem mogen zijn. Dit zegt natuurlijk niet veel, maar technisch zou het moeten kunnen.
Helaas lees je vaker over individuele apparaten die onderling problemen hebben met de communicatie maar dat kan je vaak niet toespitsen op één type of merk. Waarbij gezegd dat je wel vaker leest over problemen met Philips, maar dat zou ook kunnen zijn doordat er meer Philips tv’s verkocht worden dan andere merken. Geen idee.

Gewoon proberen met het recht op terugbrengen of -sturen. 

Hm Ja maar als de verkoper op voorhand een negatief advies geeft is dat wel wat ingewikkeld. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • July 26, 2025

Veel vertrouwen in verkopers. Wist die verkoper je ook te vertellen waarom? Vraag mij af wat zij bedoelen met “verouderde techniek”. De tv hoeft echt zoveel niet te doen het geluid naar de Sonos te krijgen.

Probeer het gewoon zou ik zeggen en breng het terug wanneer het niet werkt. 

• Auteur
  • Junior
  • July 26, 2025

1. De tv 'vergeet' dat de Beam is aangesloten

– Je krijgt herhaaldelijk meldingen zoals “Nieuwe luidspreker gevonden” of “Selecteer audio-uitgang”.

2. Geluid springt terug naar tv-speakers

– De Beam is verbonden via ARC, maar na een herstart schakelt de tv terug naar zijn eigen speaker

3. HDMI-CEC conflicten

– Je tv en de Beam willen elkaar aansturen (aan/uit, volume), maar dat gaat niet altijd vlekkeloos door kleine verschillen in de manier waarop Philips en Sonos CEC (Consumer Electronics Control) implementeren.

4. Wisselende lipsync of geluidsvertraging

– In enkele gevallen als je andere HDMI-apparaten aansluit.

Deze zaken bv

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • Antwoord
  • July 27, 2025

Dit zijn alle zeer algemene problemen, welke met meerdere tv’s voor KUNNEN komen. Zeer knap wanneer een verkoper dat kan benoemen voor 1 type TV uit het modeljaar 2018.

Maar nogmaals……. Probeer het gewoon, niemand kan hier echt een antwoord op geven. Bovendien zijn alle genoemde problemen ook met andere merken en veel nieuwere modeljaren mogelijk.

• Auteur
  • Junior
  • July 27, 2025

Oke dank je wel. Ik ga het inderdaad gewoon proberen. 

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • July 27, 2025

Het moet gewoon kunnen! Laat je weten hoe het afgelopen is?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • July 27, 2025

Oke dank je wel. Ik ga het inderdaad gewoon proberen. 

Zorg wel dat je tv de laatste firmware erop heeft staan.

• Auteur
  • Junior
  • July 31, 2025

Ik heb vandaag met een techneut van Sonos gechat. Deze geeft ook aan dat het niet een stabiele combinatie is. Dus beter een nieuwe tv en nieuwe soundbar. 

Mijn vraag of ik dan niet beter een tweedehands Sonos Beam gen1 kon kopen, omdat de tv nog prima werkt, gaat hij aan dat dat een beetje goeie oplossing zou zijn. 

Dus Marktplaats op. 

• Auteur
  • Junior
  • July 31, 2025

Typo correctie:

gaf hij aan dat dat een prima oplossing zou zijn. 

106rallye
  • August 1, 2025

Als het probleem ligt aan de manier waarop Philips eARC-signalen verwekt kan dat inderdaad een oplossing zijn; de Beam Gen 1 doet alleen aan ARC, niet aan eARC. Ik vraag me dan weer af waarom het uitzetten van eARC op de TV bij gebruik van een Beam Gen 2 niet ook een optie zou kunnen zijn, maar wellicht gaat dat niet.