Beantwoord

optoma beamer verbinden met sonos

  • 21 October 2019
  • 6 reacties
  • 3099 Bekeken

Ik wil mijn HD144x optoma beamer verbinden met mijn sonos producten. Mijn beamer heeft 2 HDMI 1.4A ingangen. En zelf heb ik een play 1 en play 5.

-kan dit type aansluitingen HDMI uberhaubt verbonden worden met sonos? Kortom is dit een ARC aansluiting?

-zo ja, kan een play 1 en play 5 verbonden worden met mijn beamer, of moet ik speciaal een beam hiervoor bestellen?

Groet

Marco

icon

Beste antwoord door Sjoop1985 21 October 2019, 18:46

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Ja met beam kun je hem verbinden met HDMI 

Hoe kan dat machiel?

Reputatie 5
Badge +3

Om je Sonos met een video apparaat te verbinden, heb je altijd een Beam, Playbar, of Playbase nodig. De andere speakers zijn daar niet voor gemaakt. je zal vast met enkele omwegen een mogelijkheid kunnen vinden, maar dat zal niet optimaal werken.

De Beam werkt met HDMI-ARC. Het HDMI 1.4 protocol ondersteunt ARC, maar dat betekent nog niet dat je beamer het ondersteunt. De meeste beamers ondersteunen dit niet, omdat bij een beamer meestal de verwachting is dat de bron eerst op een receiver aangesloten wordt voor de audio en dan doorgelust naar de beamer.

 

De oplossing die ik hier zelf voor gebruik, maar ook vele anderen met Sonos en een beamer, is een HDMI splitter met audio uitgang.

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb ook een keer een HDMI splitter gebruikt om een Chromecast aan mijn Connect Amp en beamer te koppelen.

 

Chromecast --> HDMI splitter (voor Audio en Beeld)

Audio --> Connect Amp

Beeld --> Beamer

Beste Sonos.

 

Ik heb momenteel de beamer Optoma HD144x.  Ik ben verder in het bezit van een playbar + sub en een sonos play 1 en een sonos one (airplay).  De beamer bedien ik voornamelijk door middel van een chromecast.  Nu was mijn doel om via mijn telefoon/tablet het beeldmateriaal naar de beamer te casten middels de chromecast en middels netflix, ziggo go, etc. en om dan het geluid via airplay via de sonos one op de gehele collectie te kunnen uitzenden.  Helaas krijg ik beide niet voor elkaar.  Als ik op mijn iphone netflix open en daar op blijf kijken dan kan ik het geluid via airplay doorzetten en uiteindelijk overal op laten afspelen (Via de ziggo go app werkt dit bijvoorbeeld helaas al niet).  Als ik echter binnen netflix de cast functie gebruik dan krijg ik beeld op de beamer maar pakt de beamer zijn eigen geluid en heb ik nergens meer de mogelijkheid om alsnog via airplay het geluid weer opnieuw via mijn sonos one + overige producten uit te zenden.

In voorgaande reacties lees ik dat je in ieder geval een playbar nodig hebt.  Deze heb ik in bezit.  Mijn beamer heeft alleen helaas geen optische uitgang. Verder hoop ik dat er meer een 'draadloze' oplossing mogelijk is om toch het geluid om al mijn sonos producten te krijgen.  

Welke mogelijkheden zouden er kunnen zijn om toch zowel te kunnen casten en ook om uiteindelijk goed geluid te krijgen op mijn sonos collectie?  De oplossing m.b.t. een Hdmi splitter zoals in voorgaande reactie zelf mij even niks dus mocht dit een oplossing zijn dan ben ik benieuwd of iemand dit nog iets specifieker kan uitleggen.

 

Alvast hartelijk dank.

 

Reputatie 5
Badge +3

(je begint met "beste Sonos" maar hou er rekening mee dat dit in principe een gebruikersforum is)

TV Geluid draadloos naar Sonos brengen, zonder issues met vertraging, gaat niet. Volgens mij is er ook geen concurrerend systeem dat dat kan. Dat je niet tegelijk kan Chromecasten en Airplayen, heeft natuurlijk niks met Sonos te maken, maar meer met het feit dat dit verschillende systemen zijn van concurrerende bedrijven.

 

De optie hierboven snap ik niet. Ten eerste heeft de Connect:AMP geen HDMI ingang. Als het over de Sonos Amp gaat, dan betwijfel ik of dit kan. De Amp, Beam en Arc, werken allemaal op basis van HDMI ARC (Audio Return Channel), niet op basis van directe HDMI input zoals @Hamster beschrijft.

Ik zou je toch verwijzen naar mijn eerdere post hierboven, die als antwoord op de oorspronkelijke vraag aangemerkt staat.