Vraag

optische ingang playbar

  • 19 November 2017
  • 12 reacties
  • 1727 Bekeken

Beste, heb gisteren een playbar aangekocht en heb problemen met de optische ingang. Het geluid van de Tv komt als aan/uit, halve seconde geluid, halve seconde geen geluid. Ik gebruik een converter analoog audio in/ optisch uit.
Ik heb ook de analoge audio uitgang van mijn cd speler via converter op de playbar aangesloten, dit geeft hetzelfde resultaat: geluid, geen geluid, geluid, geen geluid.....

Iemand enig idee?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Kan je uitsluiten of het aan de kabel of de converter ligt?
Bv bij een kennis aansluiten rechtstreeks op een optische aansluiting?
Heb niet iemand in mijn kennissen kring welke een optische link gebruikt ?
Reputatie 5
Badge +2
Doet het probleem zich nog voor. Wat voor model TV heb je? Stuur ook nog even een diagnose in nadat het probleem zich voordoet en post hier het bevestiging's nummer.
Ik heb exact hetzelfde probleem met een oudere panasonic tv. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Reputatie 7
Badge +2
Officieel ondersteunt Sonos geen convertors welke Coax naar Optisch omzet.
Dit vanwege het feit dat er vaker problemen met zich meebrengt dan dat het iets oplost.
Of je hebt geen geluid, of je denkt Dolby Digital te streamen terwijl zo'n convetor er stereo van maakt, gekke geluid's onderbrekingen.
Een kennis in mijn kringen gebruikt een CYP AU-D2 convetor welke wel goed zou werken en ook DD5.1 doorzet.
Maar moet hier extra duidelijk bij melden, dat dit op eigen risco is, mocht dit niet werken dan raad ik je aan je geld hiervoor terug te vragen.
Het liefst wil je gewoon een TV hebben welke een optische uitgang heeft.
Om er extra bij te verwoorden, wat mijn collega Ryan verwoord, we zien graag diagnoses tegemoet van het systeem alvorens we echt concreet een melding over je probleem kunnen geven.
Zelfde probleem hier; via een converter de Loewe tv aangesloten op de playbar en wanneer de optische kabel geheel in de playbar gestoken wordt valt het geluid weg, zodra je het kabeltje iets terugtrekt is het geluid terug. Ligt niet aan de playbar, heb inmiddels een nieuwe onder garantie gekregen en probleem blijft. Ook diverse optische kabeltjes gebruikt en geen verandering. Wat wel opvalt is dat de playbar geen afdichtklepje heeft, zie op diverse foto's wel een klepje afgebeeld op de playbar. Ook zit de kabel niet erg stevig in de optische poort vd playbar.
Het convertertje is van HQ.
Iemand ervaring met bovenstaande?
Reputatie 7
Badge +2
Zelfde probleem hier; via een converter de Loewe tv aangesloten op de playbar en wanneer de optische kabel geheel in de playbar gestoken wordt valt het geluid weg, zodra je het kabeltje iets terugtrekt is het geluid terug. Ligt niet aan de playbar, heb inmiddels een nieuwe onder garantie gekregen en probleem blijft. Ook diverse optische kabeltjes gebruikt en geen verandering. Wat wel opvalt is dat de playbar geen afdichtklepje heeft, zie op diverse foto's wel een klepje afgebeeld op de playbar. Ook zit de kabel niet erg stevig in de optische poort vd playbar.
Het convertertje is van HQ.
Iemand ervaring met bovenstaande?

Als u het kabeltje iets terug trekt uit de Playbar is het geluid er weer? of bedoelt u het heen en weer bewegen aan de andere kant van de kabel?
Ons eerste modellen playbar had een deurtje, maar vanwege het feit dat deze erg snel afbrak, hebben we het deurtje er uit gehaald, en klikt de kabel nu vast op de Playbar.
Ben dan ook benieuwd of uw deurtje gebroken is, waardoor de kabel niet goed zit, en daardoor het probleem zich voordoet.
Hoi Tim, nee deurtje is niet afgebroken de playbar is vanmorgen nieuw afgeleverd. Als het stekkertje terug uit de playbar getrokken wordt is het signaal weer aanwezig, je kan het kabeltje er als het ware voor houden en dan hebben we geluid. Zodra deze er weer in de playbar gedrukt wordt valt het geluid weer weg of is "krakend" aanwezig (niet continu).
Heb nu een tv aangesloten met optische aansluiting en het werkt perfect, conclusie is dus dat het niet aan de playbar ligt of aan de optische kabel. Rest dan alleen nog de coax kabel of het convertertje.
Lees overal dat de CYP AU-D2 aanbevolen wordt voor de Sonos playbar, is dat ook jullie ervaring?
Reputatie 7
Badge +2
Wij ondersteunen helemaal geen convertors aangezien deze producten vaak meer problemen met zich meebrengen dan oplossingen.
Soms heb je helemaal geen geluid, en soms houd je stereo terwijl je een dolby digital signaal verwacht.
Dit CYP AU-D2 word tussen neus en lippen door nog wel eens benoemd, een oom van mij gebruikt deze convertor en heeft hier met jaar en dag al veel plezier van.
Maar blijf er bij melden, is op eigen risico, officieel gezien moeten wij van Sonos je melden dat we de Playbar rechtstreeks op de TV, of Decoder, of andere Bron aangesloten willen zien.
Hoi Tim, vooralsnog moet ik je na alle problemen die ik nu ondervind gelijk geven maar ga nog even geen nieuwe tv kopen dus probeer het met de converter van je oom.
Dank voor de feedback.
Even korte update; de verbinding met de CYP AU-D2 werkt en geluid is perfect!
Reputatie 7
Badge +2
Goed om te horen! veel plezier van uw Sonos!