opstelling

  • 14 January 2024
  • 7 reacties
  • 56 Bekeken

Wij hebben in onze woonkamer ( 7,5 x 3,7 m)   3 x sonos one , 1 x playbar en een sub g3

De sub is gekoppeld aan de one die er naast staat.

We zijn niet tevreden met het geluid.

Nu is de opstelling   zoals hier onder. Hoop dat iemand ons kan helpen met de juiste opstelling voor een beter/voller geluid.

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoe is eea geconfigureerd? Losse speakers, stereo of surround plus een losse speaker.

Surroundopstelling met 3 one’s kan niet.

Persoonlijk zou ik gaan voor een surround opstelling, waarbij de One rechtsonder iets dichter naar de luisterpositie zou moeten worden geplaatst. De One linksonder helemaal weg en de sub naar de kant van de playbar.

Badge +1

Hallo Ronald,

Vervelend dat je zelfs met een Sub een voller  geluid wenst.

Het is niet duidelijk waarom je 3x One gebruikt.

Hoe ziet de schakeling er dan uit? Met een stereo-groep of surround-schakeling? En hoezo de Sub met een One gekoppeld en niet met de Playbar?

Bedankt voor je reactie Johan.

De 3 x one  is als volgt.   Stereopaar achterkant kamer.

De andere one staat aan de voorkant woonkamer, daar is ook de playbar en sub.

Is het beter om de sub aan de playbar te koppelen?

Reputatie 7
Badge +3

Zie mijn reactie. Ik zou gaan voor een surroundopstelling. Sub en 2 one’s worden dan aan je soundbar gekoppeld. 

Badge +1

Ik sluit mij aan bij Erooij.

Bovendien maakt 't niet uit waar de Sub fysiek staat. Ik ben zeer benieuwd wat dan je luisterervaring is. Later bepaal je dan waar de 3e Play One gaat plaatsen.

Reputatie 7
Badge +3

De plek van de sub kan wel degelijk uitmaken hoor. In feite mag je niet horen waar de lage tonen vandaan komen, waarmee de lokatie niet van belang lijkt te zijn. Er zijn hele theorieën over de plaatsing van de sub, maar laat je oren het werk maar doen. Het kan een enorm verschil maken waar je hem neerzet. 
En wat altijd wil helpen kan TruePlay zijn. Ook afhankelijk van de kamer, maar het kan een wereld van verschil opleveren.

Badge +1

Ha, ik ben het zeker met je eens en onderschrijf je antwoord!

Daarom ben ik ook benieuwd wat de nieuwe luisterervaring van Ronald is...