Vraag

onzin of niet


Badge

ik hoorde vandaag iemand vertellen dat als je een opstelling hebt zoals ik playbar en 2 play one's
dat er verschil is qua geluid als je 2 speakers op ethernet en 1 met wifi hebt aangesloten.
en dan met name dat er dan geen dolby meer doorkomt in deze situatie.

lijkt mij onzin, maar misschien iemand anders die hier iets over kan roepen.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Een normale modus is om de Playbar bedraad aan te sluiten en de beide One’s via de (voor gebruikers onzichtbare) 5Ghz-verbinding als surround (die werken dan als “slaaf”). Het wordt niet aangeraden om surroundspeakers te bekabelen, zeker niet om alleen één van de “slaven” bedraad aan te sluiten - dat laatste overigens met name omdat dat erg veel van de verbinding tussen de One dan zwaar belast wordt (alle info moet dan “heen en terug”). Jij hebt dus, naast de Playbar, ook nog één One bedraad aangesloten. Het lijkt me niet dat dat invloed zou hebben op de surroundverbinding - maar jij bent de enige die dat kunt checken. Wat zegt jouw systeem (Instellingen-Systeem-Over mijn systeem)? 

Reputatie 6
Badge +3

onzin - in zover dat als je 1 of meerdere speakers direct bedraad hebt aan je router, er geen sprake meer is van wifi maar van SonosNet. Sonos maakt dan een eigen draadloos vlekken (mesh) netwerk aan, dat los staat van je standaard wifi.. De simpele stelregel is: hoe meer speakers bedraad, hoe stabieler je Sonos systeem maar geen enkele invloed op Dolby of wat dan ook als je het niet doet.

Badge

goed dat jullie even bevestigen wat ik al dacht 

thanks voor het meedenken