Vraag

Onnatuurlijke overgang bij tv geluid (5.1 set)

  • 4 May 2017
  • 8 reacties
  • 255 Bekeken

Zacht geluid bij tv valt weg bij 5.1 set. Hierdoor klinkt de overgang van stilte naar geluid onnatuurlijk en wordt een volumewisseling als plotseling ervaren.
Dit geldt alleen als de set het tv geluid weergeeft en niet bij muziek.
Kan ik dit verhelpen of iets doen met de instelling

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Zou je een diagnose in willen sturen als het probleem zich voor doet. Reply hier je bevestiging's nummer.
Zal ik doen. Hier nog een paar zaken die mogelijk van invloed zijn.
Het is volgens mij niet zendergebonden
Setup box via glasvezel van amino gekoppeld aan tv. Geluid ingesteld op: altijd stereo (ook dolby stereo en dolby stereo plus mogelijk, maar bij deze instellingen heb ik alleen volumeregeling via sonos app).
Ik meld mij weer wanneer het zich voor doet
Ik heb de instelling van mijn setup box gewijzigd. Het probleem lijkt hiermee verholpen. Ik heb nu gekozen voor dolby stereo bij de instellingen. Ik kijk al de hele avond prima naar het geluid op tv. Het lukt tot op heden nog niet om de afstandbediening te koppelen ondanks de instructie. Moet het geluid nu nog bedienen via de app.
Reputatie 5
Badge +2
Is de afstandsbediening gekoppeld met de TV? Wat voor afstandsbediening is dit? Herken de PLAYBAR wel de druk op de knop?
Het is een gecombineerde afstandbediening van amino setup box en samsung tv. De playbar herkent de druk op (volume) knop niet. Foto afstandbediening toegevoegd.
Reputatie 4
Badge +3
Je zult waarschijnlijk de afstandsbediening in moeten stellen op een andere infrarood code (dus voor een ander merk). Er zal in de handleiding te vinden moeten zijn hoe dit moet. Ons advies is om deze op Panasonic of LG qua instellingen in te stellen, dan zal de PLAYBAR deze in principe zonder problemen herkennen.
Help me even aub 😃.
De rode knop op de afstandbediening is voor de amino setup box. De witte knop is voor de tv.
Na diverse andere codes ingevoerd te hebben (panasonic/ LG etc) kan het zo zijn dat de sonos reageert, maar dan komt de code niet overeen met de tv (samsung)
Of ik heb het niet goed begrepen?
Reputatie 4
Badge +3
Dat is inderdaad mogelijk helaas. De Amino afstandsbediening is een vervelende om werkend te krijgen voor zowel TV als de PLAYBAR. Het probleem is dat wij de Amino eigen infrarood code niet ondersteunen, en dus afhankelijk zijn van de code die je instelt voor de TV kant van de Amino afstandsbediening. Als dan de TV niet meer reageert na het instellen van de andere code maar de PLAYBAR reageert wel, dan is het dus een goede code voor de PLAYBAR maar niet voor de TV. Helaas hebben wij hier geen oplossing voor, dit is een limitatie van de afstandsbediening zelf die niet de juist infrarood codes uitstuurt. Je zou hierover contact op kunnen nemen met Amino.