Beantwoord

oneSL vervangen voor ERA100??

  • 19 March 2023
  • 6 reacties
  • 279 Bekeken

Het grote gemis van Sonos was het ontbreken van Bluetooth. Nu met de komst van de ERA100 en 300 komt daar nu verandering in (ja ik weet dat er al een paar Sonos units waarbij BT aanwezig was, maar niet voor de opstelling zoals ik die wil (incl bijbehorend prijskaartje).

Nu is mijn vraag: ik heb een Beam1 met 2x OneSL. Kan ik de OneSL (beginnen met 1) omruilen en gebruik maken van BT binnen de gehele opstelling of enkel op de ene ERA100 speaker?. 

icon

Beste antwoord door Erooij 19 March 2023, 16:00

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Wat voor voordeel heeft een bluetooth speaker in een surround opstelling? 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt in een surroundopstelling nooit 1 van je speakers vervangen. De surrounds zullen identiek moeten zijn. En zoals @Ronald22 aangeeft heeft Bluetooth geen zin in een surroundopstelling omdat de aansturing via de soundbar loopt. 

Duidelijk antwoord…. Dan heeft het vervangen van de OneSL geen voordeel. Niet vervangen dus

 

reden waarvoor ik BT wil is dat ik oa Grandprix radio nu via een losse BT speaker luister. Ik had gehoopt dat ik om de losse speaker heen kon werken

Reputatie 7

En de Beam Gen 1 doet het niet met de Era 300 - daar heb je een soundbar met Atmos (Beam Gen 2 of Arc) voor nodig.

Reputatie 2
Badge +1

Duidelijk antwoord…. Dan heeft het vervangen van de OneSL geen voordeel. Niet vervangen dus

 

reden waarvoor ik BT wil is dat ik oa Grandprix radio nu via een losse BT speaker luister. Ik had gehoopt dat ik om de losse speaker heen kon werken


Wellicht GP Radio luisteren via Sonos, mits je een VPN (België) gebruikt. Ik heb dat ook via mijn surroundgeluid set (Playbar, Sub en 2x Play 1) geprobeerd, werkt goed!

Succes!

 

Weet niet welke mobiel je hebt, maar misschien is AirPlay twee een optie?