Beantwoord

Nog steeds echo's in 5.1 opstelling, zelfs met Boost

  • 6 November 2020
  • 7 reacties
  • 331 Bekeken

Ik heb In mijn woonkamer een playbar met sub en 2 maal play3 in een 5.1 opstelling staan. 

Vanwege echo problemen vooral met radio en uitval, heb ik een boost erbij genomen waarna het tijd ging. 

Maar nu begint 't weer, met name bij radio en soundcloud. Nu al een paar keer achter elkaar.

Diagnose nr 1959962600

Ben benieuwd. 

icon

Beste antwoord door Nicon 19 November 2020, 20:00

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Niemand?  Zelfs niet van Sonos?

Zwaar teleurstellend, heb een godsvermogen uitgegeven aan een hoop Sonos apparatuur en na veel problemen ook nog maar een boost erbij gedaan. 

Maar als er problemen zijn, is er niemand van Sonos die mij helpt. Op Twitter geen antwoord, hier geen antwoord.

Gaat lekker zo

Reputatie 5
Badge +3

Hi Nico, we beiden al enige tijd geen technisch support meer op het forum. Deze plek is voor gebruikers om elkaar te helpen die hebben geen inzicht in je diagnose. Ik raad je aan om ons via telefoon of chat te contacteren. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Ok, helder. 

 

Dankjewel. 

Reputatie 7

@Frank N Hoewel ik inderdaad minder berichten van Sonos zie, is dit volgens mij nog niet eerder zo meegedeeld. Misschien duidelijk om dit op de forumpagina te melden? Zeker ook voor de mensen die hier een reactie op de diagnosecode verwachten…..

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye Helemaal eens. Wat opvallend was is dat er lange tijd helemaal geen reacties kwamen vanuit Sonos. Rond dat moment verschenen er berichten in de media dat Sonos aan het snijden was in zijn/haar personeelsbestand. Wat mij betreft was 1+1=2. Nu verschijnt er af en toe weer een reactie en nu deze van @Frank N.

Sonos lijkt ons steeds meer te bestoken met reclamemail maar wat ik in het verleden juist erg sterk vond van Sonos was het actief deelnemen aan dit forum. Ik ken weinig producten waar dit zo goed geregeld was. Helaas “WAS”. 

Vermeldt dit soort aanpassingen dan op zijn minst ook op de support site, dan weet een ieder waar hij aan toe is. Neem je klanten serieus.

Ik heb het advies van Frank opgevolgd en via de chat eea doorgenomen. 

Dit is eruit gekomen: in de 5.1 opstelling in mijn woonkamer was de playbar bekabeld aangesloten (weliswaar via een Devolo homeplug, maar technisch is dit bekabeld). 

De boost hing in de meterkast en dat zagen ze wel dat het signaal sterk was maar dat er ook wat interferentie op het signaal van de boost te zien was. 

Ik heb nu de playbar van de kabel afgehaald en de boost buiten de meterkast gehangen. Van deze configuratie opnieuw een diagnose gestuurd en dat zag er volgens Sonos goed uit. 

Nu hopen dat de echo 's wegblijven. 

 

Misschien kan iemand hier met dezelfde problemen hier zijn voordeel mee doen. 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Top dat je deze info hier deelt. Heel veel problemen zijn netwerk gerelateerd, waarbij veel gebruikers denken “ik heb toch snel internet”, maar het gaat, zoals nu ook weer blijkt, om het lokale netwerk waar heel veel mis kan gaan.

Ook goed te lezen dat Sonos je prima heeft geholpen.