nieuwe subwoofer gen 3, valt telkens weg

  • 10 February 2023
  • 7 reacties
  • 232 Bekeken

Sonos sub probleem 

 

Ik heb sinds eergisteren een Soundbar Arc en een subwoofer een paar dagen later Sonos sub gen3 .

 

het installeren van de arc is probleemloos verlopen - os aangesloten via HDMI kabel op de Sony Bravia .

 

De eerste stappen van het koppelen met m’n iPhone verliepen zonder enige moeite .

 

Vervolgens het toevoegen van de sub , ik denk dat ik dat proces nu 4 of 5 keer heb gedaan - staan alle ✅ op groen . En zie ik de sub toegevoegd aan de ruimte .

 

Doet hij het heel even maar binnen enkele

 

minuten geeft de app aan geen verbinding met de sub . En vervolgens herhaal ik alle stappen . Ik heb nu wel 6 keer de sub spanningsloos gemaakt ( lijkt me ook niet ideaal voor een nieuw apparaat) .

 

Het netwerk signaal  in m’n woonkamer is uitermate sterk. In de meterkast staat de router van de KPN - in de woonkamer heb ik een switch waarop een accespoint is aangesloten van Ruckus . Al mijn draadloze apparaten werken hier feilloos op.

 

Ja ik kan de sub bedraden met een utp kabel , moet ik dan wel aanleggen want ligt er nog niet. En wil dat liever ook niet want heb niet voor niets een kostbaar accespoint laten plaatsen, zodat ik geen zorgen hoef te hebben over m’n WiFi sterkte.

 

Alleen de sub wil maar niet stabiel aangesloten blijven! 

wordt er gek van .

 

Kan de nieuw sub een defect hebben?

 

Iemand enig idee of dit op te lossen is?

 

Dank alvast voor de reactie 

 

groet Ray


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat je een geweldig netwerk hebt hoeft niets te zeggen over de kwaliteit van de omgeving waarin dit netwerk draait. Er kan iets in de omgeving zijn wat de sub wegdrukt. 
Niemand op dit forum kan dit zien of beoordelen.wat je zou kunnen doen is een diagnose maken en deze laten uitlezen door Sonos. Zij kunnen zien war er binnen het netwerk gebeurt. Dan moet je wel maandag even bellen met Sonos om het nummer van je diagnose te bespreken.

Wat je ook zou kunnen proberen is om bijvoorbeeld je Arc bedraad aan te sluiten zodat er een zogenaamd Sonosnet wordt opgebouwd. 

Reputatie 7

@RayU3B De Sub is met de Arc verbonden via een aparte 5Ghz verbinding. Dit geldt ook voor evt. surrounds. Dat betekent dat je mogelijk last hebt van interferentie op die 5Ghz-verbinding - Sonos kan je daar inderdaad mee helpen. Je zou zelf ook eens kunnen kijken of er een router of access point te dicht bij de Arc of de Sub staat, of dat je router moeilijk doet over het feit dat de Sub via de Arc verbindt.

Ik ben het niet met @Erooij eens dat Sonosnet hier zou kunnen helpen. Sonosnet is er namelijk om Sonos "kamers” met elkaar te verbinden via een 2,4Ghz-netwerk. Voor speakers binnen één “kamer” maakt Sonosnet naar mijn mening geen verschil -  daar wordt Sonosnet immers niet voor gebruikt. 

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye Hoe verklaar je dan dat de volledige surroundset gezien wordt als bekabeld (WM0) wanneer 1 component bekabeld aangesloten is?

Wellicht dat ik een verkeerde naam gebruikt heb, maar er verandert wel degelijk iets in de verbindingen en daarmee is het wat mij betreft het proberen waard.

Reputatie 7

Niet alleen de surroundset maar het hele systeem (ook de andere kamers) worden gezien als bekabeld als Sonosnet actief is. Mijn hele systeem staat op WM0 en ik gebruik een Boost - geen speaker is bekabeld. Dat zegt echter niets over de verbinding met de surrounds: die loopt via de 5Ghz verbinding met de soundbar - Sonosnet of niet.

Proberen kan natuurlijk altijd, maar ik probeer aan te geven dat Sonosnet bij ontvangstproblemen van de Sub waarschijnlijk niet gaat helpen. 

Dag Erooij & 106rallye,

Bedankt voor jullie snelle reacties , ik volg sowieso het advies op, ga maandag wel bellen met Sonos en vraag om een diagnose. 
Ik had blijkbaar tijdens de bouw toch nog een extra niet aangesloten data kabel aangebracht, alleen die was nog nergens aan gekoppeld. Dus een data switch gekocht met PoE . Hierop m’n Dig ontvanger aangesloten .
Met wat kunst en vliegwerk is het me nog vrij eenvoudig gelukt een extra utp kabel bij de sub te krijgen . Ook met een datakabel de Soundbar aangesloten . Dus alles nu bekabeld.

In de Sonos app de WiFi instellingen uitgezet .

Het systeem werkt nu feilloos 🥳.

maar ben wel van mening dat het hele systeem moet werken op een WiFi netwerk dus ga maandag toch contact opnemen hierover 

Dank voor jullie input ga nu van het systeem genieten 

groet 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook kiezen om alleen de soundbar van kabel te voorzien en dan wel de WiFi aanzetten bij alle componenten.

Wanneer je Sonos naar je systeem wilt laten kijken zal je alle kabels weer los moeten maken en vervolgens zelf via de app een diagnose maken. Je krijgt dan een nummer en dat moet je maandag aan Sonos doorgeven. Deze kunnen hem dan uitlezen. Nu een diagnose maken heeft geen zin omdat alles nu anders is opgezet.

Reputatie 7

Als het bij jou werkt is dat prima, maar Sonos raadt het af om van het systeem de Sub of surrounds bedraad aan te sluiten……