Beantwoord

Nieuwe Beam met oudere Philips TV

  • 13 July 2018
  • 6 reacties
  • 2771 Bekeken

Ik wil graag straks de nwe Beam aanschaffen maar ik twijfel of deze wel aangesloten kan worden op mijn TV. Ik heb een Philips 47PFL7404H/12 met 4 HDMI aansluitingen (geen optische aansluiting). Ik kan er nergens achter komen of ik HDMI-ARC heb. Behoorlijke gok om te kopen en erachter te komen dat het niet werkt. Ik weet dat het een oudere tv is maar werkt verder nog perfekt dus ook wel zonde om weg te doen. Alvast bedankt voor advies.
icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 15 July 2018, 13:16

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Bij de HDMI ARC aansluiting staat dat normaal gesproken ook echt er bij (bij de aansluiting aan de achterzijde staat dan ARC vermeld). Ik vermoed dat je TV het niet ondersteund. Wel zie ik in de specs dat je een spdif coaxial aansluiting hebt voor audio uit, inderdaad geen optisch. Misschien zijn daar verloopkabeltjes voor naar HDMI, maar blijft een beetje een gok.
Misschien zijn daar verloopkabeltjes voor naar HDMI, maar blijft een beetje een gok.
Er wordt bij de beam standaard een verloop van HDMI naar optical en een HDMI kabel meegeleverd.
Reputatie 6
Badge +3
Er wordt bij de beam standaard een verloop van HDMI naar optical en een HDMI kabel meegeleverd.
Klopt, maar de topic starter heeft geen optical out maar coaxial out. Hij zou dus een verloopkabel moeten hebben van coaxial naar HDMI. Geen idee of zoiets bestaat; je hebt audio extractors maar meestal beginnen die bij HDMI en geven dan een output in coaxial, optisch en analoog. In dit geval geval gaat het precies de andere kant uit; dus zoals de kabel die Sonos meelevert, maar dan met coaxial ipv optisch.
Als zoiets bestaat zou een nieuwe TV weleens goedkoper kunnen zijn 😉
Reputatie 6
Badge +3
Zoiets zou het moeten doen:

https://www.amazon.com/gp/product/B0038XNTWW/ref=as_li_qf_sp_asin_il_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=B0038XNTWW&linkCode=as2&tag=jelani-20
Ik heb de Sonos Beam op mijn oudere Philips tv (zonder HDMI Arc en zonder digitale toslink uitgang) kunnen aansluiten door de SPDIF coaxiale digital out op mijn tv via een digitaal coaxiaal kabel te verbinden met de coaxiale uitgang op deze connector: https://www.allekabels.be/optische-kabel/5/1425/coaxiaal-naar-optisch-omvormer.html. Van de Beam hdmi via de optische adapter naar de andere kant (toslink uitgang) van de connector verbonden en klaar was Kees. Op de Philips tv in de geluidsvoorkeuren Easylink automatisch ingesteld en de tv speakers uit gezet. Op die manier werkt het prima.